title
کد خبر: 31914
00
هشدار؛مراقب نمونه های تقلبی بوتاکس باشید!

کارشناس مرکز اطلاع رسانی دارو ها و سموم شیرازگفت: برای تشخیص نمونه های تقلبی بوتاکس بر روی جعبه و ویال دارو دقت کنید زیرا نمونه های تقلبی بوتاکس روی کارتن و یا ویال دارو تاریخ تولید و انقضا نوشته نشده، مخدوش است

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فاطمه فاقعی گفت: سم بوتولینیوم از طریق مهار انتقال  دهنده عصبی بین انتهای عصب محیطی و فیبر های عضلانی ، عضله اسکلتی را تضعیف یا فلج می کند و با توجه به این مکانیسم کاربرد های آرایشی و درمانی متنوعی دارد. از موارد بالینی مصرف این دارو می توان در درمان لوچی چشم ، بی اختیاری ادراری ،عرق کردن بیش از حد دست و پا را نام برد.

این دکتر داروساز به کاربرد های آرایشی این دارو برای درمان چین و چروک صورت و گردن اشاره کرد گفت :تزریق این دارو باید توسط پزشکان آموزش دیده ،آشنا و آگاه با علم آناتومی انجام گیرد تا از ایجاد یک سری عوارض که بر اثر عدم آموزش فرد تزریق کننده دارو ممکن است در بیماران اتفاق بی افتد جلوگیری کنند. هچنین استفاده از دوز مناسب برای تزریق صحیح می تواند عوارض جانبی را کاهش دهد. از طرفی تزریق نامناسب دارو علاوه بر نتایج نامطلوب در زیبایی باعث ایجاد عوارضی چون سردرد، ادم چشم، افتادگی پلک، لب و یا خط ابرو عدم تقارن لب و عدم تعادل چهره می شود. بیمارانی که داراری مشکلات تنفسی و ام اس باید در مصرف این دارو احتیاط کنند. بیماران اگر دچار ضعف عضلات یا اختلال در بینایی شدند باید از رانندگی با اتومبیل یا دیگر کارهایی که نیاز به قدرت عضلانی و بینایی دارد جلوگیری کنند. از طرفی بیماران باید بدانند که اثر بوتاکس 3تا 4 ماه از بین می رود.

این دکتر داروساز اشاره کرد: برای تشخیص نمونه های تقلبی بوتاکس بر روی جعبه و ویال دارو دقت کنید زیرا نمونه های تقلبی بوتاکس روی کارتن و یا ویال دارو تاریخ تولید و انقضا نوشته نشده، مخدوش است یا با هم مطابقت ندارد و معمولا قیمتی پایین تر از داروی تایید شده دارند.

به تمام افراد کادر پزشکی ازجمله پزشک، داروساز، پرستارخود بگویید که این دارو را مصرف می کنید.

در صورت وجود هر گونه آلرژی و یا در صورتی که باردار یا شیرده هستید به پزشک خود اطلاع دهید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز