title
کد خبر: 31952
00
 ۱۹ ساعت  عمل جراحی موفق سرطان تیروئید در بیمارستان مسیح دانشوری

شادمهر گفت: یک عمل جراحی پیچیده ۱۹ ساعته برای جوانی که مبتلا به سرطان تیروئید بود در بیمارستان مسیح دانشوری با موفقیت انجام شد.

به گزارش «بهداشت نیوز» محمد شادمهر استاد جراحی توراکس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری که به مناسبت انجام عمل جراحی پیچیده، طولانی و موفقیت‌آمیز سرطان تیروئید یکی از بیماران بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد، گفت: این جوان(فرید لسانی گویا -  31 ساله از اردبیل) مبتلا به سرطان تیروئیدی بود که درمانی جز جراحی نداشت و به رادیوتراپی، شیمی درمانی و یددرمانی مقاوم است، سرطان در این جوان بسیار پیشرفت کرده و تومور بزرگی تمام گلو و اندام های حیاتی عبوری از این منطقه را درگیر کرده بود.

وی ادامه داد: این تومور از جلوی فک‌ بیمار بیرون زده و نای او به اندازه یک تارمو باریک شده بود، وضعیت این جوان به گونه‌ای بود که اقدامات جراحی برایش انجام شد و رگ گردن در وسط تومور بود و طى یک عمل که 19 ساعت طول کشید موفق شدیم 2 رگ اصلى که خون را به مغز مى برد حفظ کنیم، البته گردن تخلیه شد.

شادمهر افزود: قسمت فوقانی قفسه سینه نیز در این عمل جراحی برداشته شد؛ همچنین از آنجایی که تمام شبکه بازویی و عروق این بیمار درگیر بود، خوشبختانه توانستیم با موفقیت آنها را باز کنیم و برای باز کردن راه غذا نیز از معده بیمار لوله‌ای را به پشت زبانش پیوند زده‌ایم.

شادمهر با بیان اینکه انجام این عمل جراحی نیاز به تجربه و صرف وقت زیادی داشت، گفت: خوشبختانه در بیمارستان مسیح دانشوری این اقدام طی 19 ساعت با همکاری تیم جراحی انجام شد و هیچ اتفاقی برای بیمار نیفتاد؛ بعد از عمل هم حال عمومی بیمار مناسب بود و به جز افت کلسیم که تحت درمان قرار گرفت مشکل دیگری نداشت.

وی افزود: بیش از 2 هزار و 500 جراحی تنگى ناى در بیمارستان مسیح دانشوری انجام می شود که این میزان عمل در دنیا در یک مرکز نظیر ندارد.

شادمهر با اشاره به کیفیت بالای جراحی پیوند ریه در این مرکز درمانی گفت: جراحى ریه در مدت چهار تا پنج ساعت با کمترین خونریزى در ایران و در این مرکز انجام مى شود؛ مرکز درمانی برای پیوند ریه با این سطح کیفیت در منطقه وجود ندارد.

بیمارستان مسیح دانشورى از نظر تعداد پیوند در خاورمیانه و آسیا نظیر ندارد

در ادامه قاسم دانشور جراح قفسه سینه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با بیان اینکه عمل جراحی پیوند ریه با آمار چشمگیری در بیمارستان مسیح دانشوری انجام می‌شود، گفت: این پیوند در منطقه خاورمیانه تنها در ایران و در مرکز مسیح دانشوری انجام می‌شود و نتایج ما در این حوزه بسیار خوب و قابل رقابت با کشورهای پیشرفته است.

وی ادامه داد: پیوند ریه بسیار دشوار است و بیمارستان مسیح دانشورى از نظر تعداد پیوند در خاورمیانه و آسیا نظیر ندارد، باید توجه داشت که موفقبت در پیوند ریه نیاز به کار تیمى دارد و نتایج ما با کشورهاى مطرح در سطح دنیا قابل رقابت است.

دانشور با بیان اینکه براى جراحى پیچیده ریه ٥٠ تا ٦٠ نفر کار تیمى انجام مى دهند، عنوان کرد: برای اولین بار در منطقه خاورمیانه و آسیا حدود 9 ماه قبل توانستیم یک عمل موفقیت‌آمیز پیوند 2 ریه را برای جوانی که مبتلا به نوع خاصی از سرطان ریه بود انجام دهیم و اکنون بعد از 9 ماه حال عمومی او خوب است.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم مادر بیماری که طی یک عمل پیچیده 19 ساعته جراحی شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم امکانات بیشتری در کشور از نظر انجام اعمال جراحی پیچیده ایجاد شود .

وی خطاب به مسئولان عنوان کرد: خوشحالم که فرزندم به لطف خدا با تلاش پزشکان این مرکز درمان شده اما چرا این امکانات را در سایر شهرها و استان‌هایی مانند اردبیل، تبریز و مشهد وجود ندارد؟؛ همه بیماران مجبورند برای درمان به پایتخت بیایند و سرگردان شوند.

 

منبع: تسنیم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز