title
کد خبر: 32027
00
مهم‌ترین عامل ایجاد میخچه در پاها

یک متخصص پوست و مو گفت: میخچه در پاها به دلایل مختلف بروز می‌کند که مهم ترین دلیل بروز این عارضه، پوشیدن کفش تنگ است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فریبا ایرجی گفت : میخچه موجب ضخامت پوست می شود. البته راه‌های مختلفی برای برطرف کردن آن ‌وجود دارد که این راه ها بسته به عمق و ضخامت عارضه، متغیر خواهد بود. از عوامل دیگر بروز میخچه می‌توان به ضربه وارد آمده به پا اشاره کرد. همچنین اشکالات استخوانی در افرادی که قوزک پا به سمت بیرون زده باشد و کفش به پای آنان فشار وارد کند نیز گاهی موجب بروز میخچه در پاها می شود.

به گفته این متخصص پوست و مو، علائم این عارضه به صورت درد و تجمع لایه‌های پوست روی همدیگر است که به صورت برجستگی عمیق در پوست قابل مشاهده خواهد بود.

وی توضیح داد: درمان این عارضه در مرحله اول با استفاده از کرم‌های لایه‌بردار پوست انجام می‌شود که در حدود ۲۰ شب باید استفاده شود. در صورتی که این روش درمانی پاسخگو نباشد پزشک راه‌های دیگری را در نظر خواهد گرفت.

ایرجی اظهار داشت: در مراحل بعد در صورت مؤثر نبودن درمان میخچه از طریق کرم و اسید، پزشک باتراشیدن پوست و یا برداشتن این ضایعه اقدام به رفع این عارضه خواهد کرد که این روش نیز  مراحل درمانی خاص خود را دارد.

این متخصص پوست و مو افزود: برای برداشتن میخچه یا تراشیدن پوست از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود، اما گاهی به دلیل سوار شدن زگیل بر میخچه باید از طریق فریز کردن این کار انجام شود. لازم به ذکر است این عارضه عامل ویروسی دارد و باید هرچه زودتر آن را برطرف کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: در برخی موارد در صورت تاخیر در درمان، میخچه بر اثر آلودگی دچار عفونت می‌شود که در این صورت پزشک در ابتدا با تجویز آنتی‌بیوتیک، عفونت را برطرف کرده و سپس برای از بین بردن میخچه اقدامات درمانی را در پیش خواهد گرفت.

 

منبع: سلامت آنلاین

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز