title
کد خبر: 32108
00
رابطه خوب با طرفهای معامله خارجی را به سرمایه‌گذاری تبدیل کنید

رئیس سازمان غذا و دارو در دیدار با هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان دارو از آنها خواست در غالب روابط خوبی که با شرکت‌های خارجی دارند؛ آنها را به سرمایه‌گذاری در و انتقال دانش فنی به شرکتهای ایرانی تشویق نمایند.

به گزارش بهداشت نیوز، در ابتدای این جلسه رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو ضمن بیان اهمیت جایگاه واردکنندگان دارو در حوزه سلامت، نسبت به برخی بی مهری ها به این حوزه اظهار گلایه نمود.دکتر ناصر ریاحی با تاکید بر اینکه حذف واردکننده رسمی موجبات افزایش قاچاق را فراهم می آورد گفت: تغییر نرخ ارزباعث ضرر و ایجاد بحران در این حوزه خواهد شد.
 وی ابراز امیدواری نمود که سیاست‌های اداره داروبه ثبات برسد ودیگر شاهد نباشیم داروی وارداتی مجوز داری با مشکل ترخیص مواجه باشد.دکتر ریاحی همچنین خطاب به دکتر اصغری گفت که  پیرو سیاستهای دولت برخی از وارد کنندگان به تولید گرایش یافته اند.

رئیس سازمان غذا و دارو پس از شنیدن دغدغه های هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان دارو در ابتدای سخنانش در این نشست از واردکنندگان داروبه دلیل  تامین قسمتی از داروهای موردنیاز کشور تشکر کرد و گفت: اگر به دلیل کوشش و فعالیتهای ما، دعای  بیماری که دارویش تامین شده،  مشمول حالمان بشود برای سعادت ما کافیست.
دکتر غلامرضا  اصغری با ابراز خوشحالی از اینکه برخی شرکت‌های واردکننده داروبه جرگه تولید کنندگان پیوسته اند اضافه کرد: امروزه گرچه ناگزیریم که بخشی از نیازهایی کشور را  از خارج تامین کنیم اما همواره باید به سرمایه‌گذاری و تولید برای  توسعه اشتغال و تقویت استقلال کشورنیز بیاندیشیم لذا شرکت‌های واردکننده می توانند در غالب روابط خوبی که با شرکت‌های خارجی دارند؛ آنها را به سرمایه‌گذاری در  و انتقال دانش فنی به شرکتهای ایرانی تشویق نمایند.

وی به مو ضوع قیمت دارونیز پرداخت و خاطر نشان کرد: بخش عمده‌ای ازاین مسئله به سیاستهای  کلی کشور و نه  صرفا نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو  مربوط است لذا ما نیز تابعی از تصمیمات کلان در این حوزه هستیم.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی درخصوص مطالبات صنعت دارو نیز گفت که اقدامات مطلوبی در اینباره صورت گرفته است.
وی همچنین در پایان با انتقاد از وجود مشکل ترخیص برای برخی داروی وارداتی مجوزدار بیان کرد: درباره واردات دارو،سیاستگذاریهای جدیدی مورد نظر است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز