title
کد خبر: 32174
00
کاهش عمر اسکیزوفرنی ها با این سبک زندگی

یافته های مطالعه ای جدید نشان می دهد مبتلایان به اسکیزوفرنی به دلیل مصرف بالای مشروبات الکلی، استعمال دخانیات، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی دستکم هشت سال کمتر از همتایان خود عمر می کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، این مطالعه که در نشریه انجمن پزشکی کانادا (Canadian Medical Association Journal) منتشر شده، شامل بررسی یک میلیون و 600 هزار مورد مرگ در اونتاریو در بازه زمانی 20 ساله در سال های 1993 تا 2012 میلادی است.


محققان از این تعداد 31 هزار و 349 مورد مرگ افراد مبتلا به اسکیزوفرنی را شناسایی کردند که بیشتر آنان زن، جوان و از افراد کم درآمد کشور بودند.

آنان پی بردند با اینکه سن متوسط این بیماران در بازه زمانی سال های 1993 تا 2012 از 64 سال و هفت ماه به 67 سال و چهار ماه افزایش یافته است؛ با این حال هشت سال کمتر از همتایان خود عمر کرده اند.


دکتر فیلیپ وارد ازدانشگاه نیوسوت ولز سیدنی در بیانیه ای توضیح داد: درخصوص کاهش سطح امید به زندگی به این اندازه و در هر گروهی از بیماران باید نسبت به واکنشی اساسی در زمینه بهداشت عمومی برای حل و فصل این نابرابری بهداشتی اندیشیده شود ولی این اقدام در مورد بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی روی نداده است.


افزایش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی احتمالا به دلیل افزایش میزان استعمال سیگار، مصرف مشروبات الکلی، رژیم غذایی ناسالم یا کم تحرکی است.

پائول کوردیاک، از مرکز بهداشت روانی و اعتیاد و موسسه علوم سنجش بالینی تورنتو نیز گفت: هنوز شواهد درستی در دست نیست که چطور باید با این وضع مقابله کرد.


وی افزود: این مطالعه افزون بر مستندسازی آمار بالای مرگ و میر موضوع برابری اجتماعی را نیز مطرح می کند؛ زیرا مبتلایان به اسکیزوفرنی از خدمات درمانی و بهداشتی عمومی به اندازه افراد عادی برخوردار نیستند و نیازهای پیچیده مبتلایان به این بیماری و شرایط پزشکی همزمانی چند بیماری چالشی پیش روی ارائه دهندگان خدمات و سیستم بهداشتی و درمانی قرار می دهد.

 

منبع: ایرنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز