title
کد خبر: 32252
00
در نخستین نشست جهانی طب سنتی چین مطرح شد؛
طب ایرانی در غرب آسیا از جایگاه خوبی برخوردار است

پروفسور مای، مدیرکل بین‌الملل سازمان طب سنتی وزارت بهداشت کشور چین نیز در این نشست، گفت: خیلی خوشحالیم که امروز از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ایران در حوزه طب سنتی و مکمل آگاه شدیم و خیلی جالب بود که بدانیم طب ایرانی هم در غرب آسیا از جایگاه خوبی برخوردار است و تاریخچه‌ای قدیمی دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، در این نشست که با حضور 40 متخصص و استاد دانشگاه، روسای موسسات و انجمن‌های طب شرقی و چینی از 25 کشور دنیا و نیز مقاماتی از وزارت بهداشت، سازمان طب سنتی و دانشگاه‌های طب سنتی کشور چین در شهر بوجو استان آنهویی این کشور برگزار شد، وضعیت طب سوزنی و گیاهان دارویی در دنیا و پیشنهادات شرکت‌کنندگان در خصوص ارتقای وضعیت آموزش، پژوهش و خدمات درمانی طب سنتی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر امیرهومن کاظمی، مشاور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی طب سوزنی که به‌عنوان جوان‌ترین عضو هیات رییسه در این نشست حضور داشت، در خصوص تاریخچه طب ایرانی و توانمندی‌های تشخیصی و درمانی آن گفت: طب ایرانی از چندین هزار سال پیش در پهنه وسیعی از دنیا از جمله غرب آسیا و مناطقی از اروپا استفاده می‌شده که امروزه نیز بسیاری از مردم این مناطق همچنان از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: امروزه در ایران این مکتب غنی طبی به صورت کاملا آکادمیک درآمده و در حال حاضر 17 دانشگاه علوم پزشکی در ایران، دپارتمان یا دانشکده طب ایرانی دارند و پزشکان را برای دوره تخصصی 5 ساله در رشته‌های طب و داروسازی پذیرش می‌کنند.

مشاور بین‌الملل و طب مکمل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، انجمن علمی طب سوزنی را به عنوان بزرگترین جامعه علمی طب سوزنی معرفی و نقش آن را کمک به توسعه طب سوزنی در ایران در همراهی با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد و با اشاره به توسعه علمی طب سوزنی در ایران، تعداد پزشکان فعال در حوزه طب سوزنی حال حاضر ایران را نزدیک به هزار نفر تخمین زد.

معاون بین‌الملل دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مردم ایران به صورت سنتی، علاقه‌مند به مصرف گیاهان دارویی و درمان‌های طبیعی هستند و شاید همین عامل باعث شده طب ایرانی و طب سوزنی، توسعه علمی و منطقی خوبی در این کشور داشته باشد.

دکتر کاظمی افزود: به جرات می‌توان گفت ایران، توسعه‌یافته‌ترین کشور منطقه غرب آسیا در زمینه طب‌های سنتی و مکمل است و وجود تعرفه و قوانین در وزارت بهداشت ایران برای طب ایرانی و طب سوزنی، از دستاوردهای ملی مهمی است که بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نیز فاقد آن‌‌ها هستند.

ترکیب طب سنتی چینی و ایرانی با طب رایج، طب کامل‌تری به ارمغان می‌آورد
پروفسور مای، مدیرکل بین‌الملل سازمان طب سنتی وزارت بهداشت کشور چین نیز در این نشست، گفت: خیلی خوشحالیم که امروز از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ایران در حوزه طب سنتی و مکمل آگاه شدیم و خیلی جالب بود که بدانیم طب ایرانی هم در غرب آسیا از جایگاه خوبی برخوردار است و تاریخچه‌ای قدیمی دارد.

وی با بیان اینکه ما در چین کمتر با طب ایرانی آشنا هستیم و خوشحال می‌شویم بیشتر درباره آن بشنویم، افزود: امیدواریم ترکیب طب سنتی چینی و ایرانی با طب رایج، طب کامل‌تر و موثرتری را برای مردم دنیا به ارمغان آورد.

گفتنی است، شهر بوجو، مرکز گیاهان دارویی کشور چین محسوب می‌شود و در نشست جهانی طب سنتی چین در کنار سی‌وسومین نمایشگاه و کنفرانس ملی گیاهان دارویی و طب چینی، در خصوص وضعیت طب سنتی در دنیا و ارائه راهکارهایی برای توسعه آن بحث و تبادل نظر می‌شود که در نخستین نشست آن، نماینده کشورمان به عنوان عضو هیات رئیسه، در کنار نمایندگانی از کشورهای استرالیا، ژاپن، چین، ایتالیا، مجارستان، کانادا، چین، برزیل، تایلند، اندونزی، مکزیک و آلمان حاضر بود


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز