title
کد خبر: 32265
00
آشنایی با راه‌هایی شگفت‌انگیز برای کاهش چین و چروک صورت

ویتامین C برای تولید کلاژن‌های طبیعی پوست لازم است. بنابراین استفاده از یک رژیم غدایی مناسب حاوی مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها ضروری است.

به گزارش «بهداشت نیوز» یک خواب آرامش‌بخش ۸ ساعته و بی‌وقفه، لازمه سلامت کلی بدن ما است. بی‌خوابی‌های مزمن می‌توانند سلامت افراد را به خطر بیندازد و شانس ابتلا به افسردگی را افزایش دهند. افسردگی‌های شدید خود عامل مهمی در ایجاد چین و چروک‌های صورت به وسیله حرکات غیر ارادی عضلات پیشانی و اطراف دهان هستند. در ادامه این مطلب، با پیشنهادهای دیگری برای کاهش چین و چروک صورت آشنا می‌شویم.

زیاد ماهی بخورید

از آنجا که خود پوست، اساسا از پروتئین تشکیل شده است بسیار مهم است که برای حفظ زیبایی آن از رژیم‌های غذایی سالمی پیروی کنیم که مواد لازم برای سلامت آن را تامین می‌کنند. ماهی، منبع مناسبی برای تامین پروتئین لازم پوست همراه با دیگر مواد مغذی است.

اخم نکنید

استفاده مداوم از یک عضله در صورت می‌تواند موجب پیدا شدن چین و چروک‌های عمیقی در آن ناحیه شود. به ویژه خطوط افقی طولانی که بر روی پیشانی‌تان می‌بینید، چین‌هایی که با هربار چشم بر هم زدن در گوشه چشم به وجود می‌آیند، خط اخم عمودی بین چشم‌ها و خطوط واضح اطراف دهان و لب‌ها. البته از آنجایی که کشش و انقباض عضلات صورت لازمه ارتباطات غیر زبانی هستند، اخم نکردن کاری سخت و اجتناب ناپذیر است.

بیش از اندازه صورت‌تان را نشویید

عملکرد یک صابون معمولی بدین گونه است که برای پاک کردن آلودگی‌های روی صورت‌ ابتدا باید چربی‌های آن را از بین ببرد و به دلیل اینکه پوست ما به طور طبیعی چربی تولید می‌کند بسیار مهم است که چربی طبیعی آن بازسازی و تجدید شود. با گذشت سن، بعضی از اشخاص، مخصوصا افراد میانسال و یا مسن‌تر در تامین این چربی‌های طبیعی دچار مشکل می‌شوند. بنابراین لازم است برای جبران این معضل از یک آب‌رسان مناسب پوست صورت، یک مرطوب کننده خوب و یا صابونی همراه با مرطوب کننده مخصوص استفاده کنید.

ویتامین C را فراموش نکنید

ویتامین C برای تولید کلاژن‌های طبیعی پوست لازم است. بنابراین استفاده از یک رژیم غدایی مناسب حاوی مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها ضروری است. علاوه بر همه این‌ها اجتناب از نور خورشید و یا سایر نورهای غیر طبیعی هم می‌تواند کمک بزرگی به جلوگیری و یا به حداقل رساندن میزان این چین و چروک‌ها کند.

سویا بخورید

شواهد حاکی از آن است که سویا و یا عصاره آن می‌تواند باعث جلوگیری از پیری و عوامل موثر در آن شود و هم‌زمان از ایجاد خطوط مزاحم روی صورت‌تان جلوگیری کند.

چای، قهوه‌ و شکلات بخورید

مصرف برخی از نوشیدنی‌ها مثل: چای، قهوه و یا سایر نوشیدنی‌های گرم همراه با شکلات باعث تامین بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری بدن می‌شود.

عادت کنید از پوست خود مراقبت کنید

۲ عامل موثر در ایجاد چین و چروک‌ها و در نهایت پیری پوست، در معرض نور ماورابنفش قرار گرفتن و دیگری سیگار کشیدن است. سعی کنید زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید و از برنزه کردن بیش از حد پوست‌تان خودداری کنید. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب هم در به تعویق انداختن پیری پوست بسیار موثر است. تنها کافی است یک مقایسه ساده بین پوست زیر بغل و پوست صورت خود انجام دهید و به راحتی متوجه تفاوت فاحش آن شوید. تاثیرات منفی سیگار کشیدن هم که دیگر برای همه ما کاملا مشخص است

 

 

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز