title
کد خبر: 32267
00
اثرات ماساژ درمانی در میگرن

کارشناسان طب سنتی چین معتقدند می‌توان با انجام ماساژ ساده روی مناطقی از بدن که مسیر حرکت انرژی است، جریان انرژی را فعال کرد و موجب تسکین سردرد و میگرن شد

به گزارش «بهداشت نیوز» هر چقدر آرامش بیشتر و استرس کمتری داشته باشید، جریان انرژی در بدن شما قوی‌تر و یکنواخت‌تر خواهد بود؛ زیرا استرس و تنش می‌تواند موجب عدم تعادل در حرکت انرژی‌های موجود در بدن و حتی در بعضی موارد سبب توقف حرکت انرژی و در نهایت منجر به بروز سردرد و میگرن شود.

تکنیک‌های ماساژدرمانی می‌توانند روند حرکت انرژی‌های موجود در بدن را تسریع کنند و در نتیجه درد (مانند سردرد) تسکین می‌یابد.

کارشناسان طب سنتی چین معتقدند می‌توان با انجام ماساژ ساده روی مناطقی از بدن که مسیر حرکت انرژی است، جریان انرژی را فعال کرد و موجب تسکین سردرد و میگرن شد.

از نظر طب سنتی چین، 12 شاهراه و مسیر عبور انرژی در بدن وجود دارد.

همانگونه که خون از طریق مویرگ‌ها در سراسر بدن جریان می‌یابد، انرژی درونی هر فرد که به آن «چی- Chi» می‌گویند، از طریق مسیرهایی در سراسر بدن در حال جریان است و روی عملکردهای بدن تأثیر می‌گذارد.

از طرفی، ناراحتی‌های جسمی، از قبیل بیماری و یا هیجانات منفی که در افراد بروز می‌کند نیز می‌تواند روی حرکت انرژی‌های درونی اثر بگذارد و حرکت انرژی را کُند و یا متوقف کند.

اگرچه این مراکز انرژی قابل مشاهده نیستند، اما با ابزارهای دقیق مکانیکی می‌توان وجود آنها را تأیید کرد؛ زیرا این انرژی‌ها امواج الکترومغناطیس از خود ساطع می‌کنند و محل آنها در بدن مشخص است.

با تحریک این مناطق از طریق طب سوزنی و یا فشار انگشتان روی این مناطق (ماساژ دادن) می‌توان انرژی را در بدن اگر کند یا متوقف شده است، مجدداً به جریان انداخت و یا حرکت آن را سرعت بخشید.

هنگام بروز سردرد و میگرن، حرکات ماساژ چنانچه در اطراف گردن و کتف‌ها به طور صحیح انجام شود، تا حد زیادی موجب تسکین می‌شود؛ بنابراین بهتر است برای انجام حرکات ماساژ از افراد خبره که با این علم آشنایی کامل دارند، کمک بگیرید تا به نتیجه دلخواه برسید.

استرس‌ها، تنش‌ها، دردها و خستگی‌های عضلانی را می‌توان با انجام مرتب و منظم حرکات ماساژ به طور چشمگیری کاهش داد.

منبع: زندگی آنلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز