title
کد خبر: 32405
00
مطالباتی که باعث ایجاد چالش های بزرگ در صنعت تجهیزات پزشکی می شود!

دبیر انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی با اشاره به تاخیر 2 ساله در پرداخت مطالبات گفت: خطر کمبود تجهیزات پزشکی با این مشکل مراکز درمانی را تهدید می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، مریم قاسمی دبیر انجمن تولید کنندگان تجهیزات و لوازم پزشکی گفت: بیش از 2 سال است که پرداخت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی با وقفه مواجه شده است.

وی بیان کرد: مراکز درمانی مطالبات خود را از بیمه ها دریافت نکرده اند و به همین خاطر بدهی خود را به شرکت های تامین و تجهیزات پزشکی پرداخت نمی کنند،  افزایش تاخیر در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در آینده نزدیک به چالشی بزرگ در صنعت تجهیزات پزشکی تبدیل می شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان تجهیزات و لوازم پزشکی گفت: پرداخت مطالبات شرکت های تولیدی تجهیزات پزشکی با تاخیر به نظام سلامت آسیب می رساند و خطر کمبود تجهیزات مراکز درمانی را تهدید می کند.

قاسمی عنوان کرد : مکاتبات با نهادها و ارگان‌های تاثیرگذار درباره تاخیرهای طولانی در پرداخت مطالبات شرکت های تجهیزات پزشکی انجام شده است .

وی افزود: متاسفانه مکاتبه با  ستاد اقتصاد مقاومتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان برنامه و بودجه برای رفع مشکل تاخیر در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی حاصل چندانی نداشته است.

وی تاکید کرد: اگر مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی پرداخت نشود، این تولیدکنندگان چاره‌ای جز تعطیلی، تعدیل نیرو، کاهش عرضه، ورود جنس قاچاق، واردات بی‌رویه، ورود اجناس بی‌کیفیت به بازار سلامت کشور ندارند، این در حالی است که استقلال و امنیت ملی هرکشوری پس از غذا به بهداشت و درمان‌ مرتبط است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز