title
کد خبر: 32451
00
عامل تهدید کننده سلامت زنان جهان

بررسی‌ها نشان می‌هد در بیشتر کشورهای جهان در بدن زنانی که در سن باروری هستند، سطح بالایی از جیوه وجود دارد که می‌تواند تهدیدی جدی برای فرزندان آنها در آینده باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، بررسی‌ها نشان می‌هد در بیشتر کشورهای جهان در بدن زنانی که در سن باروری هستند، سطح بالایی از جیوه وجود دارد که می‌تواند تهدیدی جدی برای فرزندان آنها در آینده باشد. در این مطالعه‌ای که روی ۲۵ کشور با بالاترین میزان تهدید انجام گرفت مشخص شد سطح فزاینده‌ای از این فلز سمی در بدن زنان از آلاسکا تا شیلی و از اندونزی تا کنیا وجود دارد. این وضعیت از وابستگی غذایی آنان به مصرف ماهی ناشی می‌شود چرا که آلودگی جیوه در سراسر اقیانوس‌های جهان وجود دارد و بیشتر آن از احتراق زغال سنگ ناشی می‌شود.

بالاترین سطح جیوه در زنان مناطقی از اندونزی مشاهده می‌شود که جیوه در معادن طلا کاربرد دارد و افراد به طور معمول از ماهی مصرف می‌کنند. فعالیت این معادن طلا به انتشار آلودگی جدی جیوه منجر می‌شود و یک منبع آسیب‌رسان به سلامت زنان در کنیا، پاراگوئه و میانمار است. همچنین آلودگی صنعتی منبع دیگری از انتشار جیوه است.

 

منبع: روزنامه سپید


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز