title
کد خبر: 32469
00
چالش های مراقبت پرستاری در منزل

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری، گفت: مدیران پرستاری دقت کنند که مراقبت حوزه تخصصی پرستاران است و به بهانه راه اندازی مراکز درمان در منزل، در واگذاری این حوزه به سایرین، مددکار نباشند.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری، گفت: مدیران پرستاری دقت کنند که مراقبت حوزه تخصصی پرستاران است و به بهانه راه اندازی مراکز درمان در منزل، در واگذاری این حوزه به سایرین، مددکار نباشند.

به گزارش بهداشت نیوز، محمود عمیدی افزود: پیش از این خدمات مراقبتی در منزل توسط پرستاران و البته گاها و شاید هم اغلب با سوء استفاده های سودجویان  و عدم نظارت صحیح و درست توسط افرادی غیر متخصص انجام می شد و می شود اما می توان با یک نظارت صحیح آن را اصلاح کرد تا حق مردم در این زمینه ضایع نشود .

وی ادامه داد: با وجود تصویب تعرفه های پرستاری در منزل، به نرمی و زیر پوستی و متاسفانه به دست خود پرستاران ، مسئولان پرستاری در وزارت بهداشت ، دانشگاه ها و بیمارستان ها ، آگاهانه یا ناآگاهانه در حال خارج شدن از دست پرستاری و تبدیل شدن به مدلی شبیه آنچه در مراکز درمانی رخ می دهد، است زیرا در مراکز درمانی در حال حاضر اقدامات درمانی و مراقبتی توسط پرستاران انجام می شود اما به نام پزشکان ثبت و پرداخت می شود .

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به این که پرستاران که متخصصین مراقبت هستند در حال حاضر به ابزاری برای درآمدزایی هر چه بیشتر برخی افراد خارج از این محدوده تبدیل شده اند،  افزود: بیمارستان ها در ارائه خدمات به بیماران بستری وضعیت مناسبی ندارند و به این امر توجهی نشان داده نمی شود که چه حادثه ای در حال رخ دادن است و بیمارستان ها چطور می توانند وارد محدوده مراقبت های در منزل شوند .

وی خاطر نشان کرد: برخی کارکنان مراکز خصوصی از صنفی خاص، با بهره گیری از اقدامات پرستاران و به کار گیری اغلب دانشجویان ترم های آخر پرستاری در حال بهره کشی از این اقدامات هستند به طوری که گاها در یک شب ده ها میلیون تومان سود کسب می کنند .

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری با بیان این که یکی از مهمترین موقعیت های شغلی در پرستاری در تمام دنیا مراقبت در منزل است، یادآور شد: پرستاران و دانشجویان باید بدانند که به بهایی اندک در حال تخریب حرفه خود هستند. اما متاسفانه در ایران تاکنون که هر فردی با میل خود کار کرده و  هیچ  نظارتی بر اعمال وی نبوده ، و اینک که مراقبت در منزل در ایران در حال سامان گیری است و می تواند موجب رشد و ترقی این حرفه گردد، عده ای کاملا آگاه و هدفمند وارد این حوزه شده و در حال خارج کردن آن از محدوده ی پرستاری هستند .

وی افزود: تمام پرستاران و دانشجویان باید در این زمینه هوشیار باشند و بدانند که چه تخریبی از خود به دست خود انجام می دهند و مدیران پرستاری دقت کنند که مراقبت حوزه تخصصی پرستاران است و به بهانه راه اندازی مراکز درمان در منزل در واگذاری این حوزه به سایرین، مددکار نباشند بنابراین این استثمار باید برچیده شود نه اینکه به سایر حیطه ها هم گسترش یابد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز