title
کد خبر: 32503
00
کلوچه، سیب یا ماست؟ انتخابی سخت برای کودکان

ودکان اغلب بنا بر چیزی که ترجیح می‌دهند، غذای خود را انتخاب می‌کنند و کاری ندارند که کدام غذا سالم‌تر است. اما تحقیق جدیدی نشان می‌دهد که برند محصول و پول‌توجیبی کودک نیز در انتخاب خوراکی نقش دارد.

به گزارش «بهداشت نیوز» شان کش، استاد دانشکده علوم تغذیه دانشگاه فرایدمن، گفت: «اصلی‌ترین عامل انتخاب خوراکی و خرید آن از جانب کودک، اینست که دوست دارد چه چیزی بخورد.»
اما محققان دریافتند آنهایی که پول توجیبی محدودی دریافت می‌کردند، بیشتر نسبت به قیمت خوراکی آگاه بودند و برای انتخاب، قیمت را مد نظر قرار می‌دادند. آن‌هایی نیز که برند برایشان اهمیت داشت، بیشتر متمایل به خرید خوراکی‌هایی بودند که برندشان را دوست داشتند.

به گفته کش این یافته‌ها بیان می‌کنند که حداقل در مورد کودکانی که پول توجیبی می‌گیرند، افزایش قیمت خوراکی‌های ناسالم ممکن است آنها را به سمت خرید خوراکی‌های سالم سوق دهد.
از محدودیات این مطالعه می‌توان به این مورد اشاره کرد که کودکان در یک شرایط کنترل‌شده قرار گرفته بودند و نه در یک فروشگاه، تا اثر دیگر عوامل مثل تبلیغ‌های اغواکننده مورد بررسی قرار گیرد.

این مطالعه در نسخه ماه اکتبر ژورنال Appetite منتشر شد.

منبع: سلامانه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز