title
کد خبر: 32630
00
جنجال دوپینگ اسب سردار آزمون+عکس

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد فدراسیون به عمد اسب او را دوپینگی اعلام کرده است.

به گزارش "بهداشت نیوز"، فعالیت سردار آزمون در رشته سوارکاری در ماههای اخیر با حاشیه هایی همراه بوده است. مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که با وجود حضور در لیگ روسیه اسب هایش را در کورس تهران شرکت می دهد، چندی پیش از مسئولان حراست وزارت ورزش خواسته نظارت بیشتری روی مسائل پشت پرده در سوارکاری داشته باشند.


این موضوع با واکنش تند فدراسیون همراه بود و آنها از عملکرد خود در زمینه کنترل دوپینگ دفاع کردند. حتی رییس کمیته ضددوپینگ فدراسیون سوارکاری صحبت های سردار آزمون را غیرکارشناسی خواند.


حالا بعد از گذشت چند هفته سردار آزمون بار دیگر خبرساز شده است. با اینکه هیچ خبری از سوی فدراسیون اعلام نشده بود، شب گذشته مهاجم ایرانی روبین کازان روسیه در صفحه شخصی خود ادعای جالبی را مطرح کرد.


اسب های آزمون دوپینگی شدند


اینطور که از شواهد پیداست ۲ اسب سردار آزمون با نام های «سریک» و «شامبوم» از سوی فدراسیون و به واسطه تست های به عمل آمده در کورس تهران دوپینگی اعلام شدند. این مساله هنوز از سوی فدراسیون تایید نمی شود، به واسطه اینکه آنها معتقدند باید مراحل کامل برای اعلام نام یک اسب که نمونه دوپینگ آن مثبت اعلام شده، طی شود. با این حال خود سردار در متنی نوشته است: «فدراسیون عمدا سریک را دوپینگی اعلام کرد. من هم با هزینه شخصی خودم دوباره از خون اسب نمونه فرستادم و جوابش منفی اعلام شد.» این نوشته های سردار نشان می دهد که او مثبت شدن دوپینگ اسب هایش را از سوی فدراسیون تایید کرده؛ اما معتقد است چنین اتفاقی از روی عمد توسط فدراسیون رخ داده است. سردار نامه ای را هم منتشر کرده که مربوط به جواب آزمایش اسب هایش است.


اجازه خروج نمی دهند


مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در بخشی دیگر از نوشته های خود به اقدام فدراسیون برای ممنوع الخروج کردن اسب هایش خبر می دهد. آزمون در این باره نوشته است:‌«الان هم فدراسیون نامه زده و گفته است اسب های آزمون حق بیرون رفتن از مجموعه سوارکاری را ندارند. اسبم را بدهید.»

منبع:ورزش سه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز