title
کد خبر: 32673
00
عواملی که  باعث ریزش مو  می شود!

یک متخصص پوست و مو گفت: 50 درصد بیماری تیروئید با ریزش مو ظاهر می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فرامرز عشقی در گفت و گویی در خصوص علت‌های ریزش مو  اظهار کرد: ریزش مو می‌تواند یکی از نخستین علامت‌های بیماری‌های تیروئید، کبد و سرطان‌ها باشد چراکه این بیماری‌ها با ریزش مو ظاهر می‌شوند.

وی تصریح کرد: بالا رفتن هورمون‌های مردانه در خانم‌ها و آقایان، کم‌خونی، کمبود پروتئین و مواد غذایی از دیگر علت‌های ریزش مو بشمار می‌آیند.

دکتر عشقی، مهمترین علت ریزش مو را ژنتیکی دانست و افزود: رژیم‌های غذایی طولانی و سخت، جراحی‌های سنگین، مسائل روحی و زایمان نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود.وی خاطرنشان کرد: خارش سر یکی از علائم بیماری "سبوره" است و پوست سر چرب، شوره و همراه با خارش نیز می‌تواند با ریزش مو همراه باشد.

دکتر عشقی با اشاره به اینکه هنوز تأثیر سیگار بر ریزش مو اثبات نشده است، یادآور شد: ریزش کمتر از 50 تار مو در هر شبانه روز طبیعی است در غیر این صورت افراد باید به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص پوست و مو اظهار کرد: داروهای تبلیغاتی در داروخانه‌ها تقلبی هستند و فرد مبتلا به بیماری ریزش مو باید برای درمان به پزشک مراجعه کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز