title
کد خبر: 32727
00
آلرژی پاییزی را با مصرف خودسرانه دارو درمان نکنید

مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه ۱۴۹۰ سازمان غذا و دارو گفت: با شروع شدن فصل پاییز حساسیت های فصلی و بعضی عواملی سرماخوردگی در افراد بروز می کند که متأسفانه فردی که با حساسیت فصلی مواجه می شود به مصرف خودسرانه دارو روی می آورند در صورتی که حساسیت های فصلی با تغییر فصل ایجاد می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش «بهداشت نیوز» دکتر طلعت قانع، مدیر مرکز اطلاع‌رسانی و پاسخگویی سامانه ۱۴۹۰ سازمان غذا و دارو گفت: با شروع‌شدن فصل پاییز حساسیت‌های فصلی و بعضی عوامل سرماخوردگی در افراد بروز می‌کند که متأسفانه فردی که با حساسیت فصلی مواجه می‌شود به مصرف خودسرانه دارو روی می‌آورند در صورتی که حساسیت‌های فصلی با تغییر فصل ایجاد می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: مرکز پاسخگویی ” ۱۴۹۰ ” سازمان غذا و دارو به صورت شبانه روزی آماده مشاوره به تمامی شهروندان در سراسر کشور است که می‌توانند سوالات دارویی خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذاشته و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها که نادرست و آسیب‌رسان هستند، پرهیز کنند.

دکتر قانع ادامه داد: افرادی که دچار حساسیت‌های فصلی می‌شوند حتما به پزشک مراجعه کنند تا با نظر پزشک داروهای ضدحساسیت استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز