title
کد خبر: 32786
00
کتابی با مقدمه وزیر بهداشت

مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران گفت: در تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مزار شهدای گمنام وجود دارد و به این دانشگاه ها اعلام کرده ایم که تصویر مزار شهدا را برای ما ارسال کنند زیرا کتاب "اطلس شهدای گمنام" در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال تدوین است.

 مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران گفت: در تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مزار شهدای گمنام وجود دارد و به این دانشگاه ها اعلام کرده ایم که تصویر مزار شهدا را برای ما ارسال کنند زیرا کتاب "اطلس شهدای گمنام" در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال تدوین است.

به گزارش بهداشت نیوز، سید محمد هادی موسوی با بیان این مطلب، افزود: در کتاب "اطلس شهدای گمنام" دانشگاه های علوم پزشکی کشور که تا چندماه آینده رونمایی می شود، توضیحاتی از دانشگاه های علوم پزشکی، تعداد شهدا و ایثارگران و شهدای گمنام دفن شده در آن دانشگاه، ارائه شده و تقاضا داریم که دانشگاه هایی که هنوز مشخصات و تصویر شهدای گمنام را ارسال نکرده اند، به سرعت این اطلاعات را به دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت بهداشت ارسال کنند.

وی همچنین گفت: با همکاری دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز کتاب "گذری بر سربازان جنگ در ملل مختلف" با مقدمه وزیر بهداشت، منتشر شد و در این کتاب به بررسی مقایسه ای سرگذشت و خدمات ارائه شده به سربازان و بازماندگان جنگ ها در کشورهای مختلف، پرداخته شده است.

موسوی افزود: جنگ تقریبا در تمامی کشورهای دنیا رخ داده و افرادی در قالب این جنگ ها، شهید، جانباز و اسیر می شوند. برخی افراد تصور می کنند که ایران در زمینه ارائه خدمات به خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان، اقدامات بسیار خوبی انجام می دهد اما خدمات برخی از کشورها، قابل مقایسه با ایران نیست. اکثر کشورها تسهیلاتی در حوزه آموزش، تسهیلات استخدام، مسکن، نگهداری از فرزندان، پرداخت ماهانه مقرری، تحصیل رایگان در دانشگاه، مشاوره حقوقی، معافیت های مالیاتی و پرداخت هزینه های کفن و دفن را به سربازان و بازماندگان جنگ، ارائه می دهند.

 
 
 
مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران، تاکید کرد: در برخی از کشورها حتی از حیواناتی که در جنگ حضور و نقش داشته اند و از سربازان مراقبت کرده یا پیغامی را منتقل کرده اند، تقدیر می شود و به آنها مدال افتخار می دهند.

وی با بیان اینکه در کشورهای مختلف، هر سال برای یادآوری رشادت ها و شهامت های سربازان در جنگ ها، یادمان و یادواره برگزار می شود، افزود: در برخی از کشورها، لوگو و نماد سربازان به عنوان لوگوی مراکز آموزشی و دانشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. درموزه های جنگ، تمام جزییات جنگ رخ داده و شجاعت های سربازان آن ملل به تصور کشیده می شود. بنابراین اختصاص منابع به این حوزه ها، هزینه نیست بلکه اشاعه فرهنگ ایثار و زنده نگه داشتن این فرهنگ است.

دکتر موسوی تصریح کرد: در کشورهای مختلف دنیا از هنر برای به تصویر کشیدن شجاعت سربازان در جنگ ها و انتقال فرهنگ ایثار به نسل های بعدی استفاده می شود اما آیا ما توانسته ایم تمام سطوح دفاع مقدس را به نسل های بعدی نشان دهیم و به آنها منتقل کنیم؟ هنوز باید اقدامات زیادی در این زمینه انجام شود.

مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران با اشاره به وجود فدراسیون جهانی جانبازان از چندین دهه پیش، گفت: این مجمع و تشکل جهانی برای جانبازان از پیش از جنگ تحمیلی در دنیا وجود داشت اما برخی افراد به حمایت از جانبازان دفاع مقدس اعتقادی ندارند. در صورتی که حمایت از جانبازان جنگ، سابقه و الگوی جهانی دارد.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز