title
کد خبر: 32834
00
راهکارهای طلایی درمان مزمن‌ترین دردهای دنیا(قسمت اول)

همان‌طورکه می‌دانید بیشتر ما تجربه دست و پنجه نرم کردن و درگیری برای درمان دردهای مختلف را داشته ایم، حال این تجربه ممکن است کوتاه مدت و ناشی از یک ضربه کوچک یا بلند مدت و ناشی از بیماری دیسک کمر یا میگرن بوده باشد؛ در هر دو حالت، فرد آسیب دیده به دنبال راهی برای درمان و کاهش درد است.

همان‌طورکه می‌دانید بیشتر ما تجربه دست و پنجه نرم کردن و درگیری برای درمان دردهای مختلف را داشته ایم، حال این تجربه ممکن است کوتاه مدت و ناشی از یک ضربه کوچک یا بلند مدت و ناشی از بیماری دیسک کمر یا میگرن بوده باشد؛ در هر دو حالت، فرد آسیب دیده به دنبال راهی برای درمان و کاهش درد است.

عده ای به سراغ دکتر رفته و به دنبال درمان های دارویی هستند و عده ای دیگر ترجیح می دهند همیشه از دکتر و دارو استفاده نکنند و شیوه های دیگری را برای کاهش درد امتحان کنند.

در ادامه مقاله دو بخشی، سایت فیتامین تصمیم گرفته است تا شما را با راهکارهای متفاوت و موثری برای تسکین و کاهش درد آشنا کند.

 منظور از درد مزمن چیست؟

به دردی که به مدت ۳ ماه یا بیشتر احساس شود را درد مزمن می خوانند. درد راهی است که بدن شما به کمک آن، وجود مشکل جدی را به اطلاع تان می رساند تا برای درمان آن اقدام کنید؛ اما احساس درد در هنگام بیماری و یا آسیب دیدگی طبیعی است؛ ولی اگر احساس درد برای هفته ها، ماه ها و یا سال ها باقی ماند، دیگر طبیعی نیست.

علائم درد مزمن چیست؟

  • دردهای خفیف تا بسیار شدید، به گونه ای که فکر می کنید درمانی برای دردتان وجود ندارد.
  • درد می تواند به صورت لحظه ای (مثل تیر خوردن)، سوزش دردهای معمولی و مثل برق گرفتگی باشد.
  • کوفتگی، سنگینی یا گرفتی نیز از علائم درد مزمن است.

۲۹ راه موثر برای کاهش دردهای مزمن

دید مثبت نسبت به زندگی

شاید مثبت اندیش بودن در زندگی، آن هم برای همیشه کار سختی به نظر برسد، اما شروع خوبی است. خودتان بگویید، آیا تا به حال دیده اید که بدبینی، کسی را به جایی رسانده باشد؟

 

ماساژ یخ

می توانید محل آسیب دیده را با یخ ماساژ دهید؛ برای نگه داشتن یخ نیز می توانید از یک لیوان کاغذی استفاده کنید؛ ۱۵ دقیقه یخ را بر روی موضع آسیب دیده قرار داده و سپس یخ را به داخل لیوان برگردانید.

 

به بدن‌تان گوش دهید

سعی کنید با بدن خود ارتباط بیشتری برقرار کنید تا خودتان متوجه بشوید چه موقع بدن تان خسته شده و نیاز به استراحت دارد و چه موقع انرژی دارید و باید دست به کار شوید.

 

نگران فردا نباشید

همه روزها مثل هم نیستند، اگر دیروز روز بدی را سپری کردید، دلیل نمی شود که امروز هم روز بدی باشد؛ یاد بگیرید که زود  قضاوت نکنید.

 

آب درمانی کنید

عادت داشته باشید که حداقل هفته ای یکبار به استخر بروید و داخل آب قدم بزنید؛ این کار همان آب درمانی است و برای کاهش درد مفاصل معجزه می کند.

 

به موزیک‌های آرامش‌بخش گوش کنید

گوش دادن به آهنگ های آرامش بخش باعث می شود تا آرام آرام احساس آرامش بیشتری به شما دست داده و درد را فراموش کنید.

 

در وان آب داغ دراز بکشید

داخل وان حمام را پر از آب داغ کرده و حداقل نیم ساعت داخل آن دراز بکشید؛ می توانید به آب وان کمی نمک دریا یا زنجبیل نیز اضافه کنید.

 

دستگاه فیزیوتراپی خانگی تهیه کنید

این دستگاه چندان دستگاه پیچیده ای نیست و در اندازه جیبی بوده و با باتری قلمی کار می کند؛ با کمک دستگاه فیزیوتراپی خانگی می توانید امواج الکتریکی خفیفی را به قسمت هایی که درد می‌کند، ارسال کنید.

بسیاری از فیزیوتراپان معتقد هستند که استفاده از این امواج باعث ترشح اندورفین (نوعی مسکن طبیعی) در بدن می شود.

نکته: حتماً طبق دستور پزشک یا دفترچه دستورالعمل از دستگاه استفاده کنید.

 

با افرادی‌که تجربه درمان درد داشته اند صحبت کنید

سعی کنید با افرادی که سابقه دردهای مشابه شما را داشته اند و اکنون بهبود یافته اند صحبت کنید و از تجربیات آنها استفاده کنید.

 

از طب سوزنی کمک بگیرید

هر روزه استفاده از طب سوزنی رواج بیشتری یافته و بیماران بسیاری با استفاده از طب سوزنی بهبود می یابند؛ بهتر است یکبار هم که شده شک و تردید را کنار گذاشته و برای کاهش درد از این طب کهن چینی استفاده کنید.

 

از پدهای گرم کننده استفاده کنید

پدهای گرم را ۲۰ دقیقه بر روی عضلاتی که درد می کنند گذاشته و سپس بردارید؛ این تکنیک، بیشتر برای قبل از خواب موثر خواهد بود.

 

منبع: فیتامین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز