title
کد خبر: 32924
00
بیمه ها خدمات توانبخشی کودکان کم شنوا را تحت پوشش قراردهند

عضو هیئت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی از ضرورت حمایت بیمه‌ها از توان بخشی کم شنوایی خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، گیتا مولّلی عضو هیأت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی با اشاره به مشکل کم شنوایی و ناشنوایی در نوزادان و کودکان اظهار کرد: در صورتی که کم شنوایی یک کودک شناسایی و به موقع درمان نشود، این کودک نمی تواند فعالیت‌های لازم برای آموختن زبان را داشته باشد و در مهارت‌های برقراری ارتباط، شناخت، خواندن،  مهارت های اجتماعی و هیجانی از همسالان خود فاصله  می گیرد.

وی افزود: به سبب فاصله گرفتن کودک از همسن های خود، در بزرگسالی از نظر سطح آموزشی و شغلی جایگاه پایین تری خواهد داشت.

موللی ادامه داد: هدف اصلی در برنامه مداخله خانواده محور این است که برای هر خانواده هدف خاصی را مطابق با شرایط آنها در نظر گیرد و آنها را برای رسیدن به آنها یاری دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران گفت: کارشناسان علاوه بر در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم، خانواده را از نظر احساسی حمایت می کنند و به تدریج آنها را با مشکلات و عواقب کم شنوایی آشنا می‌ کنند.

مولّلی عنوان کرد:به دلیل اینکه شرایط هر خانواده با دیگری متفاوت بوده و بنابراین مداخله مناسب برای هر  خانواده متفاوت است لذا امیدواریم که همه کودکان کم شنوا از خدمات مناسبی برخوردار باشند و بتوانند به همه توان بالقوه خود برسند.

وی با اشاره به مداخله ها در کم شنوایی و هزینه بالای آنها برای خانواده ها گفت: سمعک و خدمات مداخله زودهنگام، هزینه بر و زمان بر است و برای نوزاد ناشنوا ضروری است بهترین سمعک و بالاترین سطح خدمات مداخله توانبخشی شنوایی و گفتار و زبان صورت بگیرد.

دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی یادآور شد: برای کودکان کاندیدا کاشت حلزون، ضروری است، سمعک خوب تجویز و مداخله با کیفیت به کودکان کم شنوا داده شود تا مرکز شنوایی کودک در مغز مورد تحریک لازم قرار گیرد.

وی افزود: به دلیل اهمیت کیفیت خدمات مناسب کم شنوایی برای کودکان، دربیشتر کشورهای جهان، بیمه‌ها و دولت‌ها هزینه ها مداخله و سمعک را از صفر تا صد  پوشش می دهند.

مولّلی تصریح کرد: هرگونه سرمایه گذاری دولت‌ها برای کم شنوایی کودکان به گواه تحقیقات بین المللی، به صرفه است و از هزینه های تحمیلی بسیار زیاد در آینده کم می کند؛ لازم است والدین و خانواده‌های کودکان کم شنوا را بیشتر مورد حمایت قرار دهیم  و بیمه ها خدمات توانبخشی کودکان کم شنوا را تحت پوشش قرار می دهند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز