title
کد خبر: 32930
00
 خانه داری؛ بهترین ورزش برای سلامت قلب

اگر دوست دارید قلب سالم و طول عمر بیشتر داشته باشید بهتر است نگرش خود را نسبت به کارهایی مثل جارو کشیدن یا تمیز کردن کف خانه تغییر دهید. هر دو این کارها برای جسم و روحتان مفید هستند!

به گزارش «بهداشت نیوز» محققان دانشگاه مک مستر کانادا مطالعه ای جهانی را در مورد بیش از 130 هزار نفر از 17 کشور دنیا انجام دادند، کمتر از 3 درصد این افراد در اوقات فراغت فعالیت های بدنی سطح بالا انجام می دادند. در مقابل، تقریباً 40 درصد شرکت کنندگانی که فعالیت بالایی داشتند، یا شغلشان فیزیکی بود یا کارهای خانگی انجام می دادند یا در جابه جایی مدام میان منزل و محل کار بودند.

دانشمندان با در نظر گرفتن کشورهای کم در آمد و با درآمد متوسط در این مطالعه توانستند به فواید فعالیت های مختلف مانند موارد مذکور پی ببرند. به گفته آنها داشتن 30 دقیقه فعالیت در روز یا 150 دقیقه در هفته خطر مرگ ناشی از هر عاملی را تا 28 درصدد و نرخ بیماری قلبی را به یک پنجم کاهش می دهد، اما این به معنی لزوم دویدن، شنا کردن یا ورزش کردن در باشگاه نیست. باشگاه رفتن بسیار خوب است اما ما زمان بسیار زیاد دیگری داریم که می توانیم خوب صرف کنیم. مثلاً می توانیم تا محل کار قدم بزنیم.
مطالعه Pure که به مسائل همه گیر شناسی شهری و روستایی در آینده می پردازد گزارش داده است که اگر هر کسی برای دست کم 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی داشته باشد از بروز 8 درصد مرگ و میر جهانی در طول هفت سال پیشگیری می کند. همچنین حد و مرزی برای فواید مثبت ورزش کردن وجود ندارد. کسانی که بیش از 750 دقیقه در هفته سریع راه می روند خطر مرگ را تا 36 درصد از خود دور می کنند.

به گفته بنیاد قلب بریتانیا همه ما در زمانه ای زندگی می کنیم که مشغله زندگی به شدت بالا رفته است و زندگی ها بی تحرک و پشت صندلی می گذرد، بنابراین اگر فعالیت های بدنی را به برنامه روزانه خود وارد کنیم نه تنها به سلامت جسم خود توجه کرده ایم بلکه خوشبختی و سعادت کلی زندگی خود را نیز تضمین می کنیم.

چه بسا تأثیر مفید افزایش فعالیت بدنی در کشورهای کم درآمد تر بیشتر هم باشد چرا که این فعالیت ها کم هزینه هستند و از سوی دیگر میزان بیماری قلبی در آن کشورها بسیار بالاتر است.

منبع: تلگراف

شفقنا زندگی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز