title
کد خبر: 33013
00
فواید مصرف گریپ فروت برای کودکان بعد از ۶ ماهگی

گریپ فروت مقدار متوسطی فیبر غذایی، کربوهیدرات، قند طبیعی میوه و پروتئین نیز دارد. نیمی از یک گریپ فروت تقریبا حاوی ۴۰ کالری است.

به گزارش بهداشت نیوز، کودکان بعد از ۶ تا ۸ ماهگی می توانند از غذاهای جامد در رژیم غذایی خود استفاده کنند. بعد از غلات مصرف میوه و سبزیجات نیز برای شروع غذای جامد بسیار رایج است. براساس دانشکده کشاورزی ایالات متحده، گریپ فروت میوه ای از خانواده مرکبات بوده که به رنگهای مختلف موجود است. این میوه غنی از مواد مغذی بوده و می توان آن را به ماست یا پودینگ اضافه کرد. اضافه کردن گریپ فروت طعم منحصر به فردی به رژیم غذایی کودک می دهد همچنین فیبر غذایی و ویتامین های موجود در این میوه به سلامت کودک کمک می کند. البته لازم به ذکر است که باید قبل از اضافه کردن هر گونه ماده غذایی به رژیم نوزاد یا کودک نوپا با پزشک مشورت شود.

مواد مغذی موجود در گریپ فروت

براساس سازمان غذا و داروی امریکا، نیمی از یک گریپ فروت متوسط حاوی تقریبا ۷۰ درصد میزان توصیه شده روزانه ویتامین C برای بزرگسالان است. همچنین حاوی ۲ درصد میزان توصیه شده روزانه کلسیم برای بزرگسالان می باشد. گریپ فروت مقدار متوسطی فیبر غذایی، کربوهیدرات، قند طبیعی میوه و پروتئین نیز دارد. نیمی از یک گریپ فروت تقریبا حاوی ۴۰ کالری است.

فواید

بیشتر فواید سلامتی گریپ فروت برای کودکان به دلیل ویتامین ها، آب و فیبر موجود در این میوه است. براساس موسسه ملی سلامت، اگرچه میزان مصرف ویتامین C برای نوزادان توصیه نشده، کودکان بالای یک سال روزانه ۱۵ میلی گرم از این ویتامین نیاز دارند. یبوست که در کودکان بسیار رایج است با مصرف گریپ فروت غنی از فیبر می تواند کاهش یابد. همچنین کلسیم موجود در این میوه در کنار سایر منابع دیگر کلسیم در رژیم غذایی به رشد و ترمیم دندان ها و استخوان های کودک کمک می کند.

مضرات گریپ فروت برای کودکان

مصرف مقدار کمی از گریپ فروت با توجه به سن کودک به صورت خرد شده، پوره یا به طور کامل عوارض جانبی ایجاد نمی کند. اما هر ماده غذایی جدید باید به آهستگی و کم کم به کودک داده شود، همچنین باید در دوره ی مصرف گریپ فروت کودک تحت نظارت قرار گیرد تا از عدم ایجاد واکنش های آلرژی ناشی از مصرف این ماده غذایی اطمینان حاصل شود. مصرف گریپ فروت با نبود دندان های کافی و بهداشت مورد نیاز برای لثه ها می تواند منجر به خرابی دندان ناشی از قند میوه و همچنین پوسیدگی مینای دندان به دلیل اسید موجود در گریپ فروت شود. گریپ فروت همچنین با بسیاری از داروها از جمله آنتی بیوتیک ها می تواند تداخل ایجاد کند.

ملاحظات

در صورتیکه تصمیم به تغذیه کودک با گریپ فروت گرفتید، میوه را به تکه های قابل کنترلی برش بزنید و برای جلوگیری از احتمال خفگی در زمان خوردن، کودک را همراهی کنید. اگرچه بسیاری از افراد تمایل به مصرف گریپ فروت همراه با شکر دارند، براساس موسسه ملی سلامت شکر می تواند به خرابی دندان و کاهش اشتها منجر شود.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز