title
کد خبر: 33102
00
 دارو‌های کمیاب را در ایام تاسوعا و عاشورا از کجا پیدا کنیم؟

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم سازمان غذا و دارو از روش‌هاى پیداکردن داروهاى کمیاب در تاسوعا و عاشورا حسینى خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز: طلعت قانع دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم و مدیر مرکز پاسخگویی سامانه ۱۴۹۰ سازمان غذا و دارو به راه‌هاى تهیه دارو براى بیماران در ایام تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: در این روزها‌ مردم برای تهیه دارو‌ باید به داروخانه‌های شبانه‌روزی مراجعه‌ کنند.

وى‌ ادامه داد: در صورتی‌ که مردم نیاز به تهیه‌ داروی خاص داشته باشند، می‌توانند از چند طریق از نزدیک‌ترین‌ داروخانه که داروى مورد نظر‌ آنها را داشته باشد‌ اطلاع پیدا کنند.

مدیر مرکز پاسخگویی سامانه ۱۴۹۰ سازمان غذا و دارو به آسان‌ترین روش‌ برای تهیه‌ داروهاى کمیاب در تاسوعا و عاشورای‌ حسینی‌ اشاره کرد و گفت: آسان‌ترین راه مراجعه به سایت‌ ١٤٩٠ به نشانی‌ http://1490.fda.gov.ir مراجعه کنند‌ و در قسمت‌ جستجوی دارویی نام داروی مورد نظر را وارد کنند.

قانع افزود: استفاده از سایت ١٤٩٠ آسانترین روش براى اطلاع از داروخانه داروى کمیاب است زیرا پس از وارد کردن 3 حرف اول نام دارو‌ نام کامل آن پیشنهاد داده می‌شود و با انتخاب آن‌ می‌توانند به سرعت از نزدیک‌ترین داروخانه‌ای که این دارو مورد در آن موجود است با خبر شوند.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم افزود: افزون بر سایت، بیماران مى توانند با تماس با شماره تلفن ١٤٩٠ یا ١٩٠ یا پیا‌مک نام دارو به شماره‌ ٢٠١٤٩٠ از اسامی داروخانه‌هایی که داروی‌ مورد نظر آنها را داشته باشد‌، باخبر شوند .

وی یادآور شد: ممکن است برخی افراد برای مصرف دارو یا اطلاع از عوارض‌ آن نیاز به اطلاعاتی‌ داشته باشند‌ که در این صورت‌ می‌توانند با سامانه ١٤٩٠ تماس بگیرند‌ همچنین هزار راهنمای بالینی‌ برای اطلاع مردم در سایت ١٤٩٠ درج شده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز