title
کد خبر: 33320
00
چه کسانی نباید مدیتیشن انجام دهند؟

تاکنون تحقیقات بیشماری انجام شده که فواید تمرینات مدیتیشن را تایید می‌کند، اما اخیرا محققان دانشگاه براون از جنبه‌های منفی مدیتیشن می‌گویند و هشدار می‌دهند که ممکن است این تمرین‌ها برای همه افراد مناسب نباشند و حتی آنها را در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش بهداشت نیوز: محققان با بررسی‌های متعدد، مدیتیشن را مفید دانسته و معتقدند که این تمرین‌ها با کم‌کردن التهاب، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاسته و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشند. اما اخیرا محققان دانشگاه براون از جنبه‌های منفی مدیتیشن روی افرادی که مصیبت و یا فاجعه‌ای را از سرگذرانده‌اند، می‌گویند. آنها روی این حقیقت تاکید دارند که مربیان مدیتیشن باید بدانند که ممکن است روش‌های مدیتیشن اثری منفی روی این افراد داشته باشند.

محققان متوجه شدند که برخی از تمرین‌های مدیتیشن، خاطرات عذاب‌آور این افراد را به یادشان می‌آورد. همچنین افرادی که در خانواده‌های بدرفتار و پر از خشونت زندگی می‌کنند، به این تمرین‌ها واکنش منفی نشان می‌دهند. این افراد معمولا دارای مشکلات روحی و روانی هستند و نمی‌توانند تمرین های مدیتیشن را تحمل کنند تا جایی که روی توانایی آنها در به انجام رساندن کارهای روزمره‌شان اثر نامطلوبی می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری طبنا، این محققان معتقدند پیش از شرکت افراد در کلاس‌های مدیتیشن، آنها باید از نظر روانشناختی در جلسه‌ای خصوصی بررسی شوند و افرادی که در گذشته تجربه‌های دردناک داشتند، از شرکت در این کلاس‌ها منع شوند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز