title
کد خبر: 33554
00
این اختلال در بروز سرطان نقش دارد!

رئیس کمیته علمی انجمن روانپزشکان ایران گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد اختلال خواب نه تنها در بروز بیماری های روانی نقش دارد بلکه در ابتلا به بیماری های جسمی و حتی سرطان ها می تواند موثر باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر احمد جلیلی در نشست خبری سی و چهارمین کنگره انجمن روانپزشکان ایران اظهار کرد: خواب دیروقت به هیچ وجه کیفیت خوابی را که به موقع آغاز می شود، ندارد؛ خواب شبانه مناسب باید قبل از ساعت 23 شروع شود.
وی افزود: اختلال خواب با ورود شبکه های مجازی و در پی آن برهم خوردن ساعات خواب و بیداری، شیوع قابل توجهی در جامعه ایرانی یافته است؛ افراد شب ها دیر به خواب می روند و به همین دلیل در طول روز انرژی و هوشیاری لازم برای انجام فعالیت های روزانه مانند تحصیل و کار را ندارند.
جلیلی ادامه داد: هر فرد به حداقل 6 ساعت خواب شبانه مداوم نیاز دارد و باید ساعت 24 تا چهار در ساعات خواب هر فرد قرار داشته باشد.
وی گفت: بیش از 90 درصد افراد به هفت ساعت و 30 دقیقه خواب شبانه نیاز دارند و تا هشت ساعت و 30 دقیقه نیز طبیعی است.
جلیلی در مورد مشخصات خواب خوب نیز اظهار کرد: خواب خوب در ساعت مناسب (قبل از 23) آغاز می شود و یکنواخت است؛ اگر فردی در ساعاتی در شب از خواب بیدار می شود، باید این ساعت ثابت باشد و خواب ریتم یکنواختی داشته باشد.

** لزوم توجه به تغییرات خُلقی سالمندان
دبیر علمی کنگره انجمن روانپزشکان ایران نیز در این نشست گفت: افراد با ورود به دوره سالمندی دچار تغییرات جدی در خلقیات و رفتاری های خود می شوند؛ در سالمندی ناامیدی بیشتر است و ممکن است به دلیل این که نمی توانند خود را با ناتوانی های این دوره تطبیق دهند و آن را بپذیرند، دچار افسردگی شوند.
دکتر آرش میراب زاده اظهار کرد: تغییر خواب و اشتها از علایم افسردگی است و افکار خودکشی ناشی از افسردگی در سالمندان به ویژه مردان سالمند بسیار جدی است چراکه شمار زیادی از این افکار منجر به خودکشی می شود.
وی گفت: افسردگی گاهی با زوال عقل در سالمندان اشتباه گرفته می شود و درمان ها برای درمان آلزایمر تجویز می شوند در حالی که بیمار مبتلا به افسردگی است که باید به این مساله نیز توجه جدی شود.
دبیر علمی کنگره سی و چهارم انجمن علمی روانپزشکی ایران، از برپایی 17 سمپوزیوم علمی در شاخه های مختلف روانپزشکی و 9 کارگاه آموزشی و ارائه 88 سخنرانی خبر داد و افزود: در این کنگره برنامه جایزه دکتر داویدیان و جایزه دکتر افشین یداللهی نیز برگزار می شود.
میراب زاده گفت: ارائه 18 مقاله و 46 پوستر از دیگر برنامه های این کنگره است که در آن اساتیدی از کشورهای کانادا و آمریکا نیز علاوه بر اساتید و متخصصان داخلی شرکت خواهند داشت.
سی و چهارمین کنگره انجمن علمی روانپزشکی ایران از 25 تا 28 مهرماه در بیمارستان میلاد برگزار می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز