title
کد خبر: 33588
00
 هورمون عشق مردان را اجتماعی و زنان را ترسو می سازد

عشق احساسی است که احتمالاً بسیاری از ما در طول زندگی آن را تجربه می کنیم. احساسی خوشایند که منجر به بروز تغییراتی درون ما می شود؛ اما سؤال اینجاست که آیا پدیده ای هم چون عشق چگونه بر رفتارهای ما اثر می گذارد؟

به گزارش بهداشت نیوز: در دوران عاشقی هورمونی در بدن منتشر می شود به نام اکسی توسین، جالب اینجاست که تحت تأثیر وجود چنین هورمونی بسیاری از رفتارهای ما تغییر می کند. بر اساس یافته های به دست آمده ازآخرین تخقیقات انجام شده، هورمون عشق از مردان موجوداتی اجتماعی و اهل معاشرت می سازد. این در حالی است که همین هورمون نتیجه ای کاملاً برعکس روی زنان دارد.

دانشمندان دانشگاه استندفورد به منظور سنجش نقش هورمون عشق در بدن دو گروه از موش های مرد و زن را انتخاب کردند. آنها دریافتند، موش های مؤنث زمانی که راه هورمون عشق در بدن آنها مسدود می شود نه تنها به معاشرت با دیران علاقه بیشتری دارند؛ بلکه شجاعت بیشتری نیز از خود نشان می دهند. در واقع، هورمون عشق تأثیرات متفاوتی بر زنان و مردان می گذارد.

اکسی توسین، هورمونی است که به هنگام معاشرت با فردی که علاقه مند به او هستیم در بدن ما ترشح می شود. این هومرون با تحریک نواحی مشخصی از مغز منجر به آزاد شدن دوپامین می گردد؛ و همین مسئله موجب می شود ما از کاری که برای بقا انجام می دهیم لذت ببریم.

صحبت از چنین تأثیری کارشناسان را به این فکر انداخته که از هورمون عشق به عنوان راهی درمانی برای افراد دارای اختلال اوتیسم استفاده کنند؛ چراکه این گروه در برقراری ارتباطات اجتماعی بسیار ضعیف هستند و وجود چنین هورمونی می تواند به ارتقای سطح تعاملات آنها کمک کند.

با این حال نباید فراموش کرد که همین هورمون بسیار مؤثر در مورد زنان و مردان به شیوه های متفاوتی عمل می کند. از یک سو می تواند دایره ارتباطی مردان را گسترش دهد، از سوی دیگر می تواند زنان را منزوی کند و حتی موجب قوی تر شدن احساس ترس در آنها بشود.

منبع دیلی میل

شفقنا زندگی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز