title
کد خبر: 33655
00
از گل‌ها برای درمان خانگی لب‌های خشک و ترک‌خورده استفاده کنید

گلبرگ‌های گل رز بهترین نتیجه را برای نرمی و لطافت لب‌های شما خواهند داشت. این گلبرگ‌ها حاوی ویتامین C و مقدار زیادی آب هستند تا لب‌های شما را براق، صاف و درخشان کنند.

آیا شما هم دچار لب‌های خشک و پوسته‌پوسته هستید؟

به گزارش بهداشت نیوز، فرقی ندارد که زمستان باشد و یا تابستان، لب‌ها همیشه نیاز به مراقبت دارند. در ادامه این مطلب با چند روش شگفت‌انگیزی که طبیعت پیش روی ما گذاشته آشنا می‌شویم.

گلبرگ‌های گل رز

گلبرگ‌های گل رز بهترین نتیجه را برای نرمی و لطافت لب‌های شما خواهند داشت. این گلبرگ‌ها حاوی ویتامین C و مقدار زیادی آب هستند تا لب‌های شما را براق، صاف و درخشان کنند. تنها چیزی که نیاز دارید مقداری برگ‌گل رز است که برای تقریبا یک ساعت در آب خیس خورده باشند. برگ‌‌گل‌ها را به شکل خمیر درآورید و درون یک ظرف مناسب نگه دارید و در زمان نیاز به روی لب‌های خود بمالید. برگ‌گل باعث حفظ رطوبت پوست و درخشندگی آن می‌شود. ترکیب برگ‌گل و کمی گلیسیرین اثربخشی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

گلبرگ رز + روغن بادام + عسل

این یک کرم ترکیبی عالی برای خوشبو کردن و زیبایی لب‌ها خواهد بود.

- درون یک ظرف مناسب کمی روغن بادام را گرم کنید.

- از روی شعله بر دارید.

- مشتی و یا مقداری گلبرگ اضافه کنید.

- بعد ۱ قاشق‌چایخوری عسل بریزید.

- ترکیب به دست آمده را درون یک ظرف بریزید.

- به آرامی محلول را بر روی لب‌های‌تان بمالید و اجازه دهید به مدت یک شب روی‌ لب‌ها بماند.

استفاده و مصرف شبانه از این ترکیب باعث می‌شود رطوبت، روغن و ویتامین‌های طبیعی درون گیاه به‌ خوبی بر روی لب‌ها جذب شود و بدین شکل به پوست لب‌ها آب‌رسانی طبیعی شود.

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار یا گل اشرفی یک گل جادویی است. این گل مصرف دارویی دارد و بیشتر برای از بین بردن درد و تورم استفاده می‌شود. چند گلبرگ گل همیشه بهار را میان انگشت‌های دست‌تان بمالید تا عصاره آبکی آن بیرون بیاید و بعد به طور مستقیم بر روی لب‌های خود بمالید و تفاوت را احساس کنید.

آلوئه‌ورا

عصاره و یا شیره تازه آلوئه‌ورا را مستقیما بر روی لب‌های‌تان بمالید تا سلول‌های پوست خشک لب‌ها به خوبی تازه و زنده شوند و از تورم ایجاد شده در آن‌ها کاسته شود.

چطور به شکل طبیعی پوست لب‌ها را لایه‌برداری کنیم:

روغن زیتون + شکر

مقداری شکر را کف دست‌تان بریزید و ۳ تا ۴ قطره روغن زیتون اضافه کنید تا تقریبا خمیری شکل شود. برای ۲ دقیقه خیلی آرام خمیر را به همه سطح لب‌های‌تان بمالید.

عسل + شکر

مقداری شکر را با چند قطره عسل ترکیب کنید و روی لب‌های‌تان بمالید تنها ظرف چند دقیقه، این یک اسکراب طبیعی و عالی برای از بین بردن پوست‌های خشک روی لب خواهد بود.

لیمو + شکر

مقداری شکر را کف ‌دست‌تان بریزید و بعد چند قطره آب‌لیمو تازه اضافه کنید. ۵ دقیقه زمان کافی است تا این لایه‌بردار طبیعی تمامی پوست‌های مرده روی لب‌ها را از بین ببرد. به خاطر داشته باشید هنگام استفاده از هر یک از این ماسک‌ها خیلی آرام آن‌ها را روی لب‌های‌تان بمالید.

چند توصیه ساده برای فصول سرد سال

لب‌ها درست مثل یک دماسنج خبر از میزان کم‌آبی بدن می‌دهند. در پاییز و زمستان زیاد آب بنوشید، مایعات و انواع آبمیوه مصرف کنید. دلایل زیادی برای خشکی لب‌ها وجود دارد اما بیشتر اوقات کم‌آبی دلیل اصلی است. پس زیاد آب بنوشید تا لب‌هایی نرم ولطیف داشته باشید.

- عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و خاصیت ضد التهابی دارد.

- چای سبز کیسه‌ای. به خاطر داشته باشید بعد از مصرف چای آن‌ها را دور نریزید. کیسه‌های چای را روی لب‌های‌تان بگذارید و بدین شکل به لب‌ها آب‌رسانی کنید.

- بر روی لب‌های‌تان تکه‌هایی از خیار بمالید.

- اگر کره خالص در دسترس داشتید همراه با کمی نمک بر روی لب‌ها بمالید.

- استفاده از روغن و یا کره آب کرده هم می‌تواند موثر باشد.

- اگر از چرب کردن مداوم لب‌های‌تان خسته شده‌اید از شیر به عنوان جایگزین مناسب استفاده کنید.

منبع: سلامتیسم

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز