title
کد خبر: 33689
00
گیاهی که در خواص آن اغراق می کنند!

یک متخصص علوم تغذیه و رژیم درمانی گفت: جینسینگ یک گیاه وارداتی است که در طب سنتی چین در زمینه درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر واقع شده است، اما ادعای موجود در صفحات مجازی و سایت‌های مختلف در زمینه اثرات درمانی آن اغراق آمیز است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر منصور رضاییگفت: تجارب طب سنتی کشورهای شرقی به ویژه چین از گذشته‌های دور، در مورد خواص گیاه جینسینگ وجود داشته، اما برای اثبات این ادعاها که این گیاه در بهبود گردش خون، دیابت، سرطان، استرس و اضطراب مؤثر است نیاز به راستیآزمایی دارد و تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: این ادعاهای اغراق گونه گاهی سبب می‌شود برخی از بیماران مانند بیماران مبتلا به دیابت و یا سرطان درمان‌های اصلی خود را کنار گذاشته و به مصرف این نوع گیاهان روی بیاورند، در صورتی که اگر درمان چنین بیماری‌هایی با توجه به ادعای موجود با گیاهانی نظیر جینسینگ، امکان پذیر بود، نباید این حجم از بیماری وجود داشته باشد.

این متخصص علوم تغذیه و رژیم درمانی توضیح داد: در علم تغذیه و بیوشیمی اساس بیماری‌ها عدم تعادل رادیکال‌های آزاد و مواد ناپایداری است که با رسیدن به سلول‌ها، پایدارشده و موجب آسیب زدن به آن‌ها خواهد شد، با ورود آنتی‌اکسیدان‌ کافی به بدن که اغلب در سبزی‌های حاوی لیکوپن، بتاکاروتن و... با رنگدانه‌های قرمز، زرد، نارنجی و.....یافت می‌شود، می‌توان آسیب به سلول‌ها را خنثی کرد.

رضایی با اشاره به خاصیت آنتی‌اکسیدانی جینسینگ گفت: برخی از این رادیکال‌ها در بدن تولید شده و برخی با عادات غلط غذایی و یا آلودگی‌های محیطی وارد بدن می‌شوند، به طور کلی سیگار کشیدن، بدخوری، پروسه پیری، عواملی است که افزایش تولید رادیکال آزاد را در بدن بالا برده و فرآیند مذکور در بدن انجام می‌شود، که افراد می‌توانند با مصرف منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان مانند جینسینگ و یا سبزی‌ها و میوه‌ها که به وفور یافت می‌شود، به ارتقای سلامت خود کمک کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: حدود سی هزار ترکیب شیمیایی با خاصیت آنتی اکسیدان در سبزی‌ها و میوه‌ها وجود دارد که اگر به میزان کافی از همه آن‌ها استفاده شود، در پیشگیری از بیماری‌ها مؤثر است، برای همین است که به افرادی که سیگار می‌کشند توصیه می‌شود میوه و سبزی فراوان بخورند تا آسیب کمتری از آن‌ها برسد، بنابراین از جینسینگ و امثال این گیاهان مانند جینکو، زنجبیل و زردچوبه که دارای خواص آنتی‌اکسیدان هستند، فقط می‌توان به عنوان مکمل طب استفاده کرد.

 

منبع: سلامت آنلاین

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز