title
کد خبر: 33735
00
آیا هزینه دارویی بیماران خاص افزایش یافته است؟

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر عدم افزایش در پرداخت هزینه دارویی بیماران خاص گفت:مصوبه اخیر هیئت وزیران، ایرادات صادرات دارو را اصلاح کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت:  علی رغم تاکید رئیس محترم سازمان غذا و دارو بر " عدم افزایش در پرداخت هزینه دارویی بیماران خاص"، انعکاس و برداشت  غیر واقعی خبر مصوبه ۱۱مهرماه سال جاری هیئت وزیران در خصوص حذف یارانه از دارو های ساخته شده؛ موجب بروز  سوالاتی در برخی اذهان بویژه بیماران مرتبط با موضوع شده است.

  
 مهندس محمد هاشمی با اشاره به اینکه محور و موضوع مصوبه اخیر هیئت دولت در  راستای اجرای تبصره 2 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعیین جریمه برای کالاهای قاچاق بوده است تصریح کرد: در این قانون، جریمه قاچاق کالاهای یارانه ای دو تا چهار برابر ارزش کالا تعیین گردیده و جریمه فوق در راستای جلوگیری از قاچاق کالاهای یارانه ای و هدر رفت یارانه می‌باشد.

وی اضافه کرد:  بنا بر دلیل بیان شده؛ دولت موظف بود که فهرست اقلام یارانه ای را تصویب و اعلام نماید.

مهندس هاشمی افزود: هیئت دولت در۶ بهمن سال ۹۵ عملا فهرست این اقلام یارانه ای که شامل کالاهای اساسی، حاملهای انرژی، برخی نهاده های کشاورزی و دارو می شد را اعلام کرد واین درحالی بود که یارانه مستقیم تمامی داروها پیشتر و در سال ۷۸ حذف گردیده و یارانه داروهای بیماران خاص نیز در سال ۹۳ به بیمه ها منتقل شده بود لذا  غیر از واکسنها، رادیو داروها و برخی شیرخشکها، هیچ یارانه ای به داروها در زنجیره تامین پرداخت نمی‌شد. مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو در توضیح بیشتر گفت:  مصوبه۶ بهمن ۹۵ اشکالاتی را برای صادرات دارو به کشورهای همسایه بوجود آورده بود که در مصوبه  اخیر هیئت وزیران خوشبختانه اصلاح گردید.


وی در پایان خاطر نشان کرد : همانطور که رئیس محترم سازمان غذا و دارو اعلام کردند؛ پوشش هزینه های بیماران اعم از خاص و غیرخاص، کماکان از طریق بیمه ها و  بدون تغییر نسبت به قبل ادامه می یابد و هیچ افزایش پرداختی بابت  مصوبه مورد بحث متوجه بیماران نخواهد بود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز