title
کد خبر: 34038
00
مصرف روزانه این خوراکی، کودک را درشت  و بلند قد  می کند

والدین کودکان ۶ تا ۹ ماهه اگر روزانه یک عدد تخم‌مرغ به تغذیه آنها اضافه کنند، فرزندانی سالم‌تر، درشت‌تر و قدبلندتر خواهند داشت.

به گزارش بهداشت نیوز، تخم مرغ از جمله مواد غذایی به شمار می‌رود که تقریبا در اغلب مناطق دنیا قیمتی نسبتا ارزان دارد و در دسترس بسیاری از افراد، چه شهری و روستایی، چه فقیر و غنی است.
این ماده غذایی دارای پروتئین، ویتامین B12، ریبوفلاوین، و کولین است و علاوه بر اینها، مقادیر بسیاری از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را در خود جای داده است.
نه تنها برای بزرگسالان، بل‌که بویژه برای بچه‌های کوچک، این ماده خوراکی می‌تواند بیش از ۵۰ درصد از مواد مغذی حیاتی روزانه آنها را تامین کند. به همین دلیل آن را مکمل خوراکی بسیار مناسبی بخصوص در مناطقی دانسته‌اند که اغلب فقیرنشینند یا کودکانشان دچار سوءتغذیه‌اند و دسترسی یا امکان مالی محدودتری به مواد غذایی متنوع دارند.
گروهی از محققان بهداشت عمومی امریکا و اکوادور با توجه به همین موضوع تصمیم گرفتند اثر وارد کردن تخم مرغ را به رژیم غذایی کودکان بررسی کنند.
آنها نتایج این مطالعه را بتازگی در مجله Pediatrics منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد پس از سفر به یکی از استانهای فقیر در اکوادور، گروهی از جفت مادر و نوزاد را انتخاب کرده، آنها را به دو گروه تقسیم کرده‌اند.


این محققان به مادران یک گروه گفتند روزی یک عدد تخم مرغ به نوزادان ۶ تا ۹ ماهه خود بدهند؛ در حالی که گروه دیگر، هیچ تخم‌مرغی در سبد غذایی خود دریافت نمی‌کردند.
محققان همچنین هر هفته به خانه شرکت کنندگان در مطالعه مراجعه می‌کردند و با جمع‌آوری اطلاعاتی نظیر وزن و قد و سایر مشکلات احتمالی بهداشتی و سلامتی،  در پایان دوره ۶ ماهه تحقیق متوجه شدند بچه‌هایی که تخم‌مرغ می‌خوردند به گونه‌ای چشمگیر بلندقدتر و بزرگ‌هیکل‌تر از کودکان گروه دیگرند.
مصرف تخم مرغ همچنین می‌تواند به کاهش میزان بالای چاقی در جوامع کمک کند چراکه این ماده خوراکی، غذایی متعادل محسوب می‌شود و به گفته کارشناسان، اگر جوامعی که اکنون غذاهای پرکالری با کمترین مواد مغذی مصرف می‌کنند به جای آن، بیشتر تخم‌مرغ می‌خوردند، احتمالا اکنون سالمتر بودند.

منبع: سلامت آنلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز