title
کد خبر: 34045
00
هزینه های بیماران پیوندی تحت پوشش بیمه است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: افراد متوسط جامعه وقتی نیاز به پیوند یا دیالیز پیدا می کنند، حتی کوچک ‌ترین هزینه ای برایشان کمرشکن محسوب می ‌شود بنابراین هزینه ‌های بیماران پیوندی جزو مواردی است که تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری این هفته که صبح امروز برگزار شد، درخصوص برآورده کردن مشکلات اقتصادی در 100 روز اول دولت، گفت: انتظارات بهداشتی و درمانی ما فزاینده است و ما با درآمدی متوسط، مدرن ‌ترین روش ‌های درمانی را مطالبه می‌ کنیم.

وی گفت: رییس جمهور درخصوص حل مشکلات اقتصادی در حوزه سلامت دستوراتی دادند و جلساتی تشکیل شدکه این جلسات نتایج خوبی داشته است.

دکتر حریرچی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد مردم توان پرداخت تعرفه قانونی بیمارستان‌ های خصوصی را ندارند. 16 تا 17 درصد مردم نیز با کمک بیمه تکمیلی می ‌توانند این هزینه‌ها را پرداخت کنند و فقط سه تا چهار درصد مردم قادر هستند به صورت مستقیم به بیمارستان‌ های خصوصی مراجعه کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه بیماران می توانند تخلفات حوزه درمان را از طریق سامانه ١٦٩٠ گزارش دهند، گفت: نظارت وزارت بهداشت و دانشگاه هاى مربوطه از لحاظ استاندارد و کیفیت خدمات و هزینه‌ های مالی پس از طرح تحول بیشتر شده است، مدیران عامل و فنی بیمارستان ‌های خصوصی اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند، اما این اقدامات و نظارت‌ ها به معنی انجام نشدن تخلف نیست، لذا هر پرداختی خارج از صندوق بیمارستان غیرقانونی است .

دکتر حریرچی درخصوص انتقال آموزش پزشکی از وزارت بهداشت به وزارت علوم گفت: قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص است. در سیاست های کلی سلامت نیز رهنمودهایی در این زمینه مطرح شده است و در حال حاضر با توجه به مشکلات وزارت علوم تعداد تخت‌ های آموزشی، توان مناسب هیات علمی، امکاناتی که بهداشت و درمان در اختیار حوزه آموزش قرار می‌ دهد و همچنین در مقایسه با مشکلات سیستم سلامت این موضوع اولویت ‌دار نیست. شرایط زمانی فعلی را باید در نظر گرفت و قطعا برگشت به عقب امکان‌ پذیر نیست.

وی درخصوص نگرانی از افشای اطلاعات ثبت شده معتادان در سامانه آیداتیس گفت: تاکنون اطلاعات بیش از ۳۵۰ هزار نفر در این سامانه ثبت شده است. روزانه اطلاعات زیادی در تبادلات بانکی و موارد مشابه این ثبت می‌ شود، اما کارشناسان ابراز نگرانی نمی‌ کند.

دکتر حریرچی افزود: ثبت اطلاعات بیماران به نفع ارائه دهندگان و دریافت‌کنندگان خدمات و همچنین کسانی که مبدع مراکز کاهش آسیب بوده‌اند، است.

سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص ساعت کاری دستیاران گفت: مدل ساعت کاری دستیاران در کشور ما مطابق با مدل دستیاری سیستم آمریکا و آمریکای شمالی است. در دوره‌ های گذشته بیشتر روی جنبه آموزشی دستیاری تاکید می‌ شد، اما در دیدگاه دیگر آن را به عنوان شغل در نظر می‌ گیرد، اما با فشاری که امروز روی دستیاران است ،موافق نیستیم و در برخی رشته‌ ها باید تغییراتی در این زمینه صورت گیرد.

وی درخصوص تامین هزینه بیماران پیوندی و تحت پوشش قرار دادن خدمات مربوط به آن گفت: بعضی اقشار جامعه برای هزینه های سلامت نباید پرداختی داشته باشند، متوسط افراد جامعه وقتی نیاز به پیوند یا دیالیز پیدا می کنند، حتی کوچک ‌ترین هزینه ای برایشان کمرشکن محسوب می ‌شود چراکه علاوه بر اینکه احتمال دارد، شغل ‌شان را از دست دهند، باید هزینه‌ های بیماری را نیز بپردازند، بنابراین هزینه ‌های بیماران پیوندی جزو مواردی است که تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز