title
کد خبر: 34120
00
استفاده از دارو برای محافظت از فضانوردان در ماموریت به مریخ

ناسا قصد دارد به کمک دارو یا اصلاح ژنتیک از آسیب به بدن فضانوردان مریخ در ماموریت ۲۰۳۰ جلوگیری کند.محافظت از فضانوردان در برابر اشعه های کهکشانی یکی از چالش های اصلی ناسا است.

به گزارش بهداشت نیوز، محافظت از فضانوردان در برابر اشعه های کهکشانی یکی از چالش های اصلی ماموریت ارسال انسان به مریخ است.

در همین راستا داگلاس تریر یکی از مهندسان ارشد فناوری ناسا در اجلاس نوآوریCodex در لندن گفت: ناسا تصمیم دارد با استفاده از داروهای تغییر دهنده کد «دی ان ای» و ابزارهای اصلاح اپی ژنتیک از فضانوردانی که در ماموریت ۲۰۳۰ به مریخ می روند، محافظت کند.

در حقیقت محققان ناسا سعی دارند هرگونه خسارتی که در نتیجه برخورد ذرات پرانرژی به بدن فضانوردان وارد می شود و احتمال ابتلا به سرطان و بیماری های دیگر را در فضانوردان ایجاد می کند، از بین ببرند.

به عنوان مثال یکی از روش های در حال بررسی، ماده ای است که تاثیر جوان کننده در موش های آزمایشگاهی داشته است. همچنین دانشمندان به دنبال استفاده از روش های پیشرفته تر برای تغییر دی ان ای فضانوردان هستند اما هنوز بحث های اخلاقی استفاده از این روش ها به نتیجه نرسیده است.

منبع:مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز