title
کد خبر: 34125
00
عوامل بیماری‌های ناشناخته در این استان‌ها بروز می‌کنند

رفیعی‌پور گفت: در تبادلات بین‌المللی جایگاه نخست مربوط به آزمایشگاه‌ها است و دامپزشکی باید مرزبان حوزه سلامت و بهداشت در جامعه باشد.

به گزارش بهداشت نیوز: علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی در نخستین گردهمایی آزمایشگاه‌های دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه سطح آزمایشگاه‌های امروز کشور با ده سال گذشته یکی نیست گفت: خوشبختانه امروز آزمایشگاه ها در رده‌های بهتری قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌ها باید در خدمت کیفیت و تضمین تولید باشد اظهار کرد: کنترل آزمایشگاهی و ضرورت بالا بردن سطح کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی یکی از نیازهای ضروری ما است و ما باید در این زمینه ساماندهی‌های لازم را انجام دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: به اعتقاد من خادمان دامپزشکی در دو واژه نظارت و پایش خلاصه می‌شود، 1- نظارت و کاهش هزینه تولید، 2- تنظیم تولید، که برای تولیدکننده و مصرف کننده دولت حاکمیت مهمی در این زمینه دارد و باید به این دو حوزه بهتر بپردازیم.

وی گفت: متاسفانه آزمایشگاه‌ها از سال‌های گذشته از جغرافیای محدود مراکز استان‌ها خارج شده است که امیدوارم این فضا بهتر درک و در این زمینه تخصصی‌ترین تجهیزات را به استان‌های مرزی انتقال دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه در تبادلات بین‌المللی جایگاه آزمایشگاه‌ها جایگاه اول است اظهار کرد: ما باید مرزبان حوزه سلامت و بهداشت جامعه باشیم، متاسفانه بسیاری از عوامل بیماری های ناشناخته در استان های مرزی بروز می کنند که باید برای این کار حرکتی اندیشید.

رفیعی پور با تاکید براینکه باید از تمرکزگرایی در استان‌های برخوردار پرهیز کنیم خاطرنشان کرد: امیدوارم سرمایه‌گذاری‌‌های خوبی در این زمینه انجام شود و باید تخصصی به کارهای آزمایشگاهی برسیم.

وی یادآور شد: ما باید در حوزه دامپزشکی به دنبال تشخیص سریع و روش های کم هزینه در امور آزمایشگاهی باشیم و امیدواریم همکاری‌های لازم در حوزه واردات لوازم آزمایشگاهی انجام شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز