title
کد خبر: 34357
00
بهترین زمان دریافت واکسن آنفولانزا

یک متخصص کودکان عنوان کرد: مهرماه بهترین زمان برای دریافت واکسن آنفلوآنزا است، بنابراین به افرادی که دسترسی به این واکسن را دارند، توصیه می‌شود حتما نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر اکبر کوشانفر، متخصص کودکان با بیان اینکه با شروع فصول سرد احتمال بروز بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش می‌یابد، گفت: به همین دلیل توصیه می‌شود کودکان زیر 6 سال و افراد بالای 50 سال حتما نسبت به دریافت واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

وی افزود: آنفلوآنزا با علائمی مشابه سرماخوردگی بروز می‌یابد برای مثال ممکن است افراد دچار علائمی مانند سرفه، عطسه، آبریزیش بینی و ... شوند.

کوشانفر با تاکید براینکه اوایل مهر بهترین زمان برای دریافت واکسن آنفلوآنزا است، یادآور شد: واکسن آنفلوآنزا به تعداد جمعیت در کشور موجود نیست، اما به افراد خصوصا دانش آموزان توصیه می‌شود در صورت داشتن دسترسی به واکسن حتما نسبت تزریق آن اقدام کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ویروس آنفلوآنزا در محیط‌های سربسته مانند مدارس و مهد‌کودک به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود به همین دلیل به افراد مبتلا توصیه می‌شود علاوه بر رعایت نکات بهداشتی حتما از ماسک استفاده کنند و سایر کودکان و دانش آموزان نیز تا حد امکان از دست دادن و روبوسی با افراد مبتلا خودداری کنند.

 

منبع: آنا

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز