title
کد خبر: 34394
00
برای مقابله با گرانفروشی  برخی ملزومات پزشکی ساماندهی شده است

بیست و ششمین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس دانشگاه گلستان، مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو و مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی کشوردر گرگان آغاز به کار کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان‌ غذا و دارو نیز در این نشست سخنان کوتاهی پس از ابلاغ سلام مقام عالی وزارت به مدیران حاضر در نشست، از نقش تعیین کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی در اجرای طرح تحول سلامت گفت.

ناگزیر از پیشرفت  درحوزه تکنولوژی و علم هستیم

دکتر غلامرضا اصغری با بیان اینکه  پیشتر و در حالی که شرایط خاصی بر کشور حاکم بود  برخی شرکتها و افراد تجهیزات پزشکی را وارد و با قیمت بالا می فروختند گفت: در حال حاضر و به قصد مقابله با گرانفروشی برخی ملزومات پزشکی ساماندهی شده است.


وی همچنین تاکید کرد: با سرعتی که در حوزه  تکنولوژی و علم وجود دارد ما را ناگزیر می سازد که تمهیداتی بیاندیشیم که از  تجهیزات جدید و مدرن در حوزه تامین سلامت جامعه عقب نمانیم.
 

موارد دیگر دارای اهمیت از نظر رییس سازمان غذا و دارو  در حوزه تجهیزات پزشکی و ملزومات پزشکی، که در گفتار خود به آنها پرداخت:نظارت منسجم، مستمر و دقیق بر بخش خصوصی، سازماندهی بازار و نیز بر برخورد قانونی و قاطع با مخدوش کنندگان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی بود.

  

بنا بر این گزارش  دیگرسخنران  این نشست یعنی مدیرکل ملزومات و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو نیز با اشاره به ارزش کل حدود 2.5 میلیارد دلاری بازار کالا و تجهیزات پزشکی کشوراظهار داشت: هدف ما بهره مندی از تکنولوژی برای خدمت به مردم  در راستای  اتلاف کمترین هزینه و بیشترین اثربخشی است  کما اینکه نظارت و کنترل قیمت کالا و ملزومات و تجهیزات پزشکی از جمله برنامه ها یی است که ، نقش مهمی در اجرای قانون تحول سلامت در جامعه ایفا کرده است.

 

مهمترین برنامه های سال 96


دکتر  محمود بیگلر با اشاره به تعداد445  شرکت تولیدی داخلی، انواع کالا و تجهیزات پزشکی ثبت شده ایران چیز حدود 202 هزار 2002 قلم برشمرد که  است که  توسط 1940 شرکت به کشور وارد می شوند.

این مقام مسئول همچنین ثبت تجهیزات پزشکی، قیمت ‌گذاری تجهیزات علوم پزشکی و تنفیذ اختیارات به معاونتهای غذا و دارو را از جمله مهمترین برنامه های سال جاری اداره کل متبوعش عنوان  کرد و از کشف و ضبط806  میلیارد ریالی کالای قاچاق و تقلبی در در راستای مبارزه با قاچاق درکشور در سال 95 خبر داد.


 به گفته دکتر بیگلر از مجموع  محصولات کشف و ضبط شده بالا 756 میلیارد ریال آن شامل تولیدات تقلبی داخلی و 50 میلیارد ریال آن نیز کالاهای وارداتی را در بر گرفت.


 

دغدغه مردم در حوزه درمان کاهش با طرح تحول

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم که به عنوان میزبان بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور  سخنرانی می کرد؛ با بیان اینکه  ارائه خدمات پزشکی بدون داشتن تجهیزات غیرممکن است افزود: در حال حاضر حق مردم و بیماران است که بخواهند برای درمان به بیمارستان‌های مجهز بروند.

دکتر  عبدالرضا فاضل همچنین ادامه داد: مصداق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند بیماران ما نباید دغدغه ای جز بیماری خود داشته باشند؛ با ورود تجهیزات پزشکی به کشور و اقدامات بزرگی که در این زمینه بواسطه طرح تحول سلامت انجام شد، بطور قابل توجهی، دغدغه مردم در حوزه درمان کاهش یابد.

حضور پُررنگ و موثر مهندسین تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی


بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور که به مدت دو روز در گرگان مرکز استان گلستان دارد  میهمانان و سخنرانان دیگری هم داشت که از جمله آنها معاون فنی اداره کل نظارت بر اعتباربخشی امور درمان بود که در سخنان خود به بهبود اثربخشی و ارتقاء مستمر ایمنی بیماران و کیفیت مراقبت با حضور پُررنگ و موثر مهندسین تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی اشاره کرد.

 

پورتال ثبت نام و صدور پروانه مسئولین فنی

دبیر انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور در همایش مدیران تجهیزات پزشکی هم در سخنانی از آماده سازی پورتال ثبت نام و صدور پروانه مسئولین فنی توسط انجمن به منظور استفاده به عنوان مرجع استعلام سازمانها حسب تفویض انجام شده از سوی اداره کل خبر داد.

برنامه های جانبی نشست

 به گزارش ایفدانا در حاشیه همایش مدیران تجهیزات پزشکی کشور همچنین معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو و مدیرکل امور تجهیزات پزشکی از اولین نمایشگاه تجهیزات پزشکی سلامت شمال بازدید کردند

نشست صمیمی مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذاودارو با تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی با موضوع راهکارهای رفع موانع تولید و توسعه صادرات و برگزاری پنلهای راهکارهای جلوگیری از مصرف کالاهای قاچاق و گزارش تفویض بازرسی ها به دانشگاهها، تولید در تفویض صدور پروانه ساخت کلاس خطر A به دانشگاهها  از ابتدای آذر ماه ۱۳۹۶و موضوع خریدهای متمرکز هیات امناء ارزی و قیمتگذاری تجهیزات پزشکی که با حضور کارشناسان هیات امناء ارزی برگزار شد از جمله دیگر برنامه های گردهمایی مدیران تجهیزات پزشکی کشوری بود.

در ادامه رئیس اداره مهندسی و نگهداری در  نتایج تفویض امور نگهداشت و توزیع کنندگان و اصناف به دانشگاهها در سال ۱۳۹۶ گزارش داد و مسئول واحد تحقیق و توسعه تجهیزات پزشکی:  آغاز طرح رجیستری اقلام ارتوپدی در قالب طرح تحقیقاتی با کمک دانشگاهها را تشریح کرد.

 

تقدیر از  معاونتهای غذا و دارو ی منتخب

 سرپرست اداره تفویض، برنامه ریزی و امور استانها تجهیزات پزشکی هم در سخنانی از معاونتهای غذا و داروی منتخب که براساس نتایج پایش ارزیابی عملکرد حوزه تجهیزات پزشکی دانشگاهها در سال ۱۳۹۵ برگزیده شده بودند تقدیر کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز