title
کد خبر: 34443
00
رتبه  جهانی  ایران برای  عمل سزارین

یک متخصص بیهوشی با اشاره به رتبه جهانی ایران در انجام عمل سزارین گفت: بانوان جامعه در ارتباط با فواید زایمان طبیعی و روش‌های کاهش درد زایمان نیازمند آگاه‌ سازی هستند.

به گزارش بهداشت نیوز: مجید ارشادی متخصص بیهوشی در هفتمین سمینار علمی بیمارستان فوق‌تخصصی فرمانیه با عنوان کاهش مرگ و میر، جنین و نوزاد گفت: امروزه رواج سزارین در کشور باعث شده که از روش‌های بی‌خطر فاصله بگیریم که این موضوع تهدید‌ی برای سلامت مادر، جنین و نوزاد تلقی می‌شود و با توجه به اینکه سزارین روش پرخطری است و در کشورهای توسعه یافته و کل دنیا از آن فاصله گرفته‌اند، ما نیز باید  در عرصه اطلاع‌رسانی مزایای روش طبیعی زایمان اهتمام جدی به خرج دهیم.

وی افزود: به جرات می‌توان گفت ایران جزو رتبه‌های نخستین زایمان سزارین است و از سویی در کشورهای توسعه یافته بدون دلیل نمی‌توان به سراغ سزارین رفت اما در  ایران در برخی از بیمارستان‌ها سزارین گزینه اول تولد یک نوزاد محسوب می‌شود.

ارشادی گفت:‌ برخی از مراجعان که  تجربه درد زایمان را نداشتند تمایل به سمت سزارین دارند که این نشات گرفته است شنیده‌های گوناگون و برگرفته از اذهان دیگران است و این مهم می‌طلبد که سازمان‌های سلامت‌ محور، نهادهای متولی و مهم‌تر از همه رسانه در بحث آگاه‌سازی فواید زایمان طبیعی و فرهنگ‌سازی از آن گام‌های بلندی بردارند.

وی اظهار کرد:‌ خوشبختانه امروزه روش‌های زایمان بدون درد در محیط‌های بیمارستانی با حضور خانم‌های باردار و همسرانشان آموزش داده می‌شود و بسیاری از خانم‌ها بعد از آگاهی‌های داده شده کاندید زایمان طبیعی بدون درد می‌شوند.

ارشادی تصریح کرد: امروزه بحث تکنولوژی زایمان با کاهش درد در کشور ما گام‌های خوبی را برداشته است، اما مردم آگاهی خوبی نسبت به این موضوع ندارند و از آنجایی که این روش تجهیزات خاصی را نمی‌خواهد و تمام دارو، تکنسین‌ها، متخصصین بیهوشی، متخصصان زنان و متخصصین زایمان در این عرصه آماده کار هستند، باید این روش‌ها در بیمارستان‌های کشور نهادینه شود.

وی در پایان یادآور شد: مزایای زایمان‌های طبیعی سلامت مادر، نوزاد و جنین است که از اولویت‌های اصلی سلامت محسوب شده  و باید رسانه‌ها، متولیان سلامت و تمامی جامعه در راستای فرهنگ سازی و آگاه سازی آن گام بردارند تا شاهد تولد نوزادانی سالم و کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان در جامعه باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز