title
کد خبر: 34619
00
همراهی برخی عوامل کنترل قاچاق با قاچاقچیان تجهیزات پزشکی!

عضو هیات رییسه مجلس با انتقاد از همراهی برخی عوامل انسانی کنترل کننده قاچاق با قاچاقچیان تجهیزات پزشکی،گفت: استفاده از نیروی انسانی بیشتر درگمرک تاثیر بیشتری درمبارزه با قاچاق دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، اکبررنجبرزاده با اشاره به اینکه اذعان مسئولان سازمان غذا و دارو نسبت به مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی و کالاهای سلامت محور رویکرد قابل قبولی از سوی مسئولان است، گفت: هرگونه اقدام تشدید کننده در مبارزه با قاچاقچیان تجهیزات پزشکی مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است، اگر دراین راستا نیاز به تصویب قوانین جدید وجود دارد دولت می تواند با ارایه لایحه و یا پیشنهاد به مجلس و پیگیری با طرح خلاء های قانونی در این حوزه را رفع کند.

نماینده مردم اسدآباد درمجلس شورای اسلامی، افزود: حرکت در راستای کاهش قاچاق و افزایش تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی منطبق با سیاست های نظام سلامت درجهت رفع معضل بیکاری و افزایش قاچاق است، بنابراین هردستگاهی که درمسیر مبارزه با قاچاق اقدامات بیشتری انجام دهد؛ به طورحتم از حمایت های مجلس بی بهره نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق باید با افزایش تدابیر نظارتی از سوی وزارت بهداشت انجام شود، تصریح کرد: به میزان نیروی انسانی فعال در هردستگاه، به همان میزان خطر ارتباط گیری داخلی با قاچاقچیان کالا وجود دارد، بنابراین به هرروشی که  ممکن است باید بتوان باقاچاق تجهیزات پزشکی مبارزه کرد ؛ ضمن اینکه وجود نیروی انسانی بسیار درگمرک نتیجه قابل قبول تری در مبارزه با قاچاق دارد.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه باید با دستورالعمل های ویژه به گمرک نسبت به ورود هرنوع کالا به کشور بازرسی های ویژه انجام شود، گفت: ضمن اینکه در بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز باید کنترل بیشتری صورت گیرد، تا تجهیزات مورد نیاز ازمجاری تولیدات داخلی انجام شده و نباید به بیمارستان ها اجازه داد به شکل خودمختار به نحوی عمل کنند که نیازهای تجهیزاتی را از مجاری غیرقانونی و قاچاق تامین کنند.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با اشاره به اینکه می توان با ثبت نیاز مراکز درمانی دراستفاده از تجهیزات پزشکی نظارت بیشتری بر عملکرد بیمارستان ها داشت، افزود: متاسفانه نگرانی های بسیاری از ورود کالاهای غیر ضرور و قاچاق تجهیزات پزشکی و سلامت محور وجوددارد،بنابراین باید نسبت به ورود و استفاده از تجهیزات پزشکی دربیمارستان ها بازنگری صورت گیرد.

وی بابیان اینکه طبق نظر کارشناسان گمرک به طور معمول قاچاق کالا دربرخی شرایط با ارتباط گیری باعوامل کنترل کننده همراه است، تصریح کرد: گاهی قاچاق از مسیر قانونی نیز انجام می شود، بنابراین سفیران نظارتی در کنترل قاچاق کالا باید مراقبت بیشتری ازاین حوزه کنند؛ البته نباید دراین حوزه تنها به نیروی انسانی اکتفا کرد؛ زیرا دربرخی شرایط همین نیروی انسانی باعوامل قاچاق همراه شدند.

عضو هیات رییسه مجلس، گفت: باید از طریق سیستم های الکترونیکی و غیر نیروی انسانی شرایط قاچاق را کنترل کرد، یعنی باید به نوعی واسطه هارا با هدف جلوگیری از ایجاد مشکل حذف کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز