title
کد خبر: 34670
00
بازار حلال در اختیار کشورهای  غیر مسلمان است

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات حلال با اشاره به تمایل جوانان مسلمان جهان برای مصرف حلال از حضور کم رونق کشورهای مسلمان در این بازار حلال خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، عبدالعظیم بهفر، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه  جمعیت مسلمانان ۱,۷ تا ۱.۸ میلیارد نفر هست اظهار کرد: این جمعیت مطابق با پیش‌بینی‌ها قرار است به ۲.۱ میلیارد نفر تا سال ۲۰۳۰ برسد که حدود دو‌سوم آن را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند.
وی افزود: جوانان در این سنین در خصوص موارد حلال و حلیت، نیازهای خاص خود را دارند که باید دیده شود، یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که این جوانان حلال را به عنوان هویت اسلامی خویش می‌شناسند.
بهفر بیان کرد: یک جوان مسلمان دوست دارد برندها و نشانه‌های حلال در جای جای محیط زندگی و جاهایی که قدم می‌گذارد دیده شود؛ این تمایل با این حجم جمعیتی، بازارهای جهان را به سوی علایق او سوق داده است.
وی با بیان اینکه این عمده کشورهای حاضر در بازار حلال را کشورهای غیر مسلمان تشکیل می‌دهند، گفت: عمده افراد و شرکت‌هایی که وارد این حوزه شدند کشورهایی دارای اقلیت مسلمان یا غیر مسلمان هستند چنانکه ۸۵ درصد گردش مالی حلال مرتبط با این کشورها است.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات حلال افزود: تمامی این کشورها یک نگاه اقتصادی به موضوع حلال داشته و با برنامه ریزی سعی دارند این بازار را در اختیار داشته باشند کشورهایی مانند برزیل، آمریکا، تایلند، آرژانتین، استرالیا، نیوزلند و اسپانیا سال‌هاست که برای در حال توسعه بازار حلال در کشورهای اسلامی هستند. 
وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی بخش اندکی از بازار حلال را در اختیار دارند یادآور شد: اگرچه موضوع حلال با کشورهای اسلامی در ارتباط است اما تنها دو کشور مالزی و اندونزی در میان کشورهای مسلمان به صورت عمده وارد این باز شده و حدود ۱۵ درصد این بازار را در اختیار دارند.
بهفر یادآور شد: ایران و ترکیه به عنوان دو کشوری که توانایی حضور در این بازار را دارند هنوز به صورت جدی وارد این بازار نشده‌اند؛ اگرچه ما در کشور خود گردش مالی حلال را داشته و فرض بر این است که تمامی تولیدات ما و محصولاتی که وارد یا صادر می‌شوند دارای حلیت بوده و گردش مالی آن نیز گردش حلال در نظر گرفته می‌‌شود.
 
 
منبع: ایکنا
 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز