title
کد خبر: 34741
00
رئیس سازمان نظام پزشکی:نیاز به سر و صدا برای حل اختلاف نداریم

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: دست بردن در کتاب تعرفه گذاری کالیفرنیا باعث ایجاد تشنج و ناراحتی در جامعه پزشکی شده است این در حالیست که این کتاب پاسخی جدی و قانع کننده برای همه رشته‌ها دارد.

به گزارش بهداشت نیوز: دکتر ایرج فاضل در مراسم روز جهانی بیهوشی که صبح امروز در سازمان نظام پزشکی برگزار شد با اشاره به نقش موثر متخصصان بیهوشی در جنگ تحمیلی، اظهار کرد: من به عنوان جراح همیشه نیازمند متخصصان بیهوشی هستم و به یاد ندارم که حتی یک بار با هیچ متخصص بیهوشی کوچکترین اختلاف نظری داشته باشم.

وی در ادامه خطاب به متخصصان بیهوشی گفت: امروز شما متخصصان بیهوشی در صدر اخبار مملکت هستید. اساس آن هم ناشی‌گری‌هایی است که انجام شده است. ما نیاز به سر و صدا برای حل اختلاف نداریم.

فاضل افزود: کتاب تعرفه‌های پزشکی که اولین بار اوایل انقلاب آن را به ایران آوردم پاسخ جدی و قانع کننده برای تعرفه‌گذاری برای همه رشته‌هاست. نسبت‌های آن را نیز همه قبول دارند اما آنچه باعث ناراحتی شده،بی عدالتی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: با دست بردن در کتاب تعرفه گذاری کالیفرنیا تشنج‌ها و بی عدالتی‌هایی به وجود آمده است. هر نوع دست‌اندازی به این کتاب برای رشته‌های پزشکی مشکل ایجاد می‌کند. امیدواریم زمانی که آخرین نسخه این کتاب آماده شد همه آن را بپذیرند.

فاضل با بیان اینکه پزشکان یکی از ۲۰ گروه مرجع اجتماعی هستند و ضوابط و معیارهای خاص خود را برای حل این مسئله دارند، اظهار کرد: جامعه پزشکی آنقدر قدرتمند است که بتواند مسائل خود را حل کند. اگر مسائلی با مسئولان مملکتی وجود دارد باید از طریق نظامی که آن را پایه گذاری کرده‌ایم، جلو رویم. تجمع روشی برای دادخواهی است و بسیار موثر عمل می‌کند اما نوع واکنش مردم نسبت به تجمع پزشکان با سایر گروه‌های جامعه متفاوت است. به جای تجمع باید از طریق سازمان نظام پزشکی مسئله را پیش ببریم.

وی تصریح کرد: می‌توانیم مسائل را به طور روش‌مند حل کنیم. امیدواریم وظیفه خود را به عنوان یک پزشک فراموش نکنیم. هیچ چیز نمی‌تواند آن را تحت الشعاع قرار دهد. ما نمی‌توانیم از مردم جدا شویم. اگر این اتفاق بیفتد نمی‌توانیم ادعای قداست داشته باشیم. باید نشان دهیم که برای آنها دلسوزانه کار می‌کنیم و جایگاه خود را در قلب مردم باز کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم دکتر علیرضا سلیمی - رئیس انجمن بیهوشی ایران- با بیان اینکه علم بیهوشی کمتر از ۲۰۰ سال است که در دنیا ایجاد شده است، گفت: مجموعه متخصصان بیهوشی طی دو سه دهه اخیر تلاش کرده‌اند که جایگاه این رشته را به جایگاه جهانی آن نزدیک کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰۰۰ متخصص بیهوشی در سراسر کشور تصریح کرد: امروز اولین بار است که روز جهانی بیهوشی ارج نهاده می‌شود. در طول عمر کوتاه دوره جدید سازمان نظام پزشکی انجمن بیهوشی اولین گروه علمی بود که با این سازمان، جلسه کاری برگزار کرد همچنین بحث کار روی تعرفه‌های این گروه نیز در حال حاضر در اولویت قرار گرفته است. در طول عمر کوتاه این دوره متخصصان بیهوشی بیشتر از دوره‌های دیگر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

سلیمی با اشاره به همکاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای حل مشکلات تعرفه گذاری خدمات بیهوشی اظهار کرد: کمیسیون بهداشت از حدود شش ماه قبل این موضوع را دنبال می‌کند و امروز بررسی تعرفه گذاری خدمات بیهوشی در دستور کار آن قرار گرفته است.

 

ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز