title
کد خبر: 35055
00
چگونه بدون آسیب رساندن به رابطه بحث کنیم؟

همه زوج ها بحث می کنند به خصوص زوج هایی که رابطه سالمی دارند. شاید همسرتان مناسبتی که برای شما خیلی مهم است را فراموش کند، یا فراموش کند که برای خانه خرید کند، یا تعدادی دوست یا همکار از جنس مخالف داشته باشد و… دلایل زیادی برای بحث در زندگی زناشویی می توان نام برد. مهم نیست درباره چه چیزی بحث می کنید مهم این است که چگونه بحث می کنید.

به گزارش بهداشت نیوز:

وقتی می جنگید احساس ترس می کنید

درگیری ها تاثیرات منفی دارند. اگر همسرتان با شما موافقت نکند احساس می کنید به شما خیانت کرده است و به خاطر آسیبی که به شما رسانده به او حمله ور می شوید. طبیعت بشر این است که وقتی مورد آسیب یا تهدید قرار می گیرد شروع به تلافی می کند. و بیشتر آدم ها با کارهای غیرمنطقی و نامعقول این کار را انجام می دهند.

بعضی ها سکوت می کنند. آن ها با حرف نزدن همسرشان را عذاب می دهند. این کار جنبه انتقام جویانه دارد و با زمانی که برای کنترل احساس سکوت می کنیم فرق دارد.

بعضی ها ناپدید می شوند. آن ها ساعت و حتی روزها بدون این که خبری بدهند ناپدید می شوند تا همسرشان را بترسانند که رابطه تمام شده است. این رفتار بسیار خودخواهانه و آسیب رسان است.

بعضی ها به همسرشان حمله می کنند. و به جای این که به مشکل بپردازند همسرشان را تحقیر می کنند.

بعضی ها هم در مورد همسرشان نزد دوستان و خانواده بد گویی می کنند. آن ها با عمومی کردن مسائل خصوصی زندگی زناشویی شان در ذهن دیگران افکاری منفی ایجاد می کنند. مردم حرف های بدی که پشت سر همسرتان گفته اید را فراموش نمی کنند. دوست داشتن و وارد یک رابطه شدن ترس دارد اما هر چیزی ارزشمندی ارزش ریسک کردن را دارد. وقتی عاشق می شوید حساس تر و آسیب پذیرتر می شوید.

روش درست بحث و درگیری

کلید درست رسیدگی کردن درگیری ها دادن پاسخ های سازنده است. با عشق و منطق. و سعی کنیم واکنش های بدون برنامه ریزی و از روی ترس نشان ندهیم. درگیری در رابطه اجتناب ناپذیر است. به جای اینکه بنشینید و منتظر بمانید که درگیری بالا بگیرد رویکرد پیشگیرانه به کار ببرید. درست است که نمی توانید نوع درگیری را پیش بینی کنید اما می توانید یک پاسخ حساب شده را برنامه ریزی کنید. و اما چگونه به طور سازنده درگیری با همسرمان را مدیریت کنیم؟

پاسخ تان را کنترل کنید

وسط درگیری لحظه ای مکث کنید تا بتوانید احساسات و افکارتان را لحظه ای کنترل کنید. وقتی عصبانی هستید حرص و جوش می کنید. پس لحظه ای مکث کنید و خودتان را آرام کنید. شما اجازه هر احساسی را دارید. احساستان شاید درست و برحق باشد اما ضرورتا به این معنی نیست که حتما باید در همان لحظه ابراز شوند. احساسات شما در نوسان هستند و خیلی زود تغییر می کنند. قبل از این که وارد بحث شوید احساس واقعی تان را درک کنید.

مراقب دهانتان باشید

وقتی فرصت ابراز احساستان را پیدا می کنید آن را با همسرتان سهیم می شوید. وقتی درباره موضوعی بحث می کنید در مورد احساستان صادق و روراست باشید. جملات را با “من احساس می کنم” شروع کنید. و سعی کنید از جملات منفی که با “تو” شروع می شوند خودداری کنید. درباره دلایل احساسی که دارید توضیح دهید و به او اجازه دهید سوالاتش را بپرسد. کلید اصلی این است که در مورد احساستان بدون این که به او منتقلش کنید بحث کنید. سخت است اما امکان پذیر.

فرار نکنید

فرار کردن از درگیری آن را حل نمی کند. خودداری از پرداختن به مشکلات ته را به کوه تبدیل می کند و همه چیز تبدیل به یک جنگ بزرگ می شود. هدف اصلی در درگیری ها حل آن است. اما فواید دیگری هم در بحث کردن هست حتی اگر مشکل قابل حل نباشد. با بحث کردن باعث می شوید همسرتان بفهمد که حرف هایش را می شنوید و به او ارزش می دهید و دوستش دارید. پس فرار نکنید و عادلانه و عاقلانه به بحث کردن درباره مشکلی که دارید بپردازید.

 

بدونیم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز