title
کد خبر: 35106
00
نکاتی که در پیشگیری از سرطان مهم است!

رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی گفت: تغییر سبک زندگی در پیشگیری از بروز سرطان اجتناب ناپذیر است.

به گزارش بهداشت نیوز، کیوان مجیدزاده در حاشیه همایش سه گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی افزود: سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در ایران و جهان است.وی گفت: میزان ابتلای سالانه به سرطان سینه بیش از آنچه پیش بینی می‌شد شیوع یافته که یکی از اصلی‌ترین عوامل آن چاقی است.

مجیدزاده با بیان اینکه کنترل چاقی باید از سوی مسؤولان و مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، زیرا ۵۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است و چاقی از این موضوع مستثنی نیست.

رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی ادامه داد: این پژوهشکده فعالیت‌های متعددی در زمینه تشخیص، پیشگیری و درمان سرطان سینه دارد که بازتاب خوبی در جهان داشته و مقالات علمی بسیاری در این زمینه منتشر کرده است.

وی گفت: غربالگری رایگان مناطق محروم کشور از جمله پاکدشت از جمله اینگونه فعالیت هاست، همچنین یک درمانگاه فعال در کشور داریم که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از سراسر کشور در این درمانگاه مداوا و تحت درمان قرار می‌گیرند و غربالگری سرطان برای آن‌ها انجام می‌شود.

مجیدزاده افزود: یک بسته کامل از اقدامات پیشگیرانه و تشخیص در خصوص کیفیت زندگی مبتلایان به سرطان داریم که به بیماران آموزش داده می‌شود.وی ادامه داد: نرخ بروز سرطان در ایران از جهان کمتر است، ولی متأسفانه آمار‌های اخیر نشان دهنده رشد بیشتر نرخ بروز سرطان در کشور است.

رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی گفت: تغییر سبک زندگی و سابقه فامیلی ابتلا به سرطان از جمله عوامل مهمی است که باید در پیشگیری از سرطان مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز