title
کد خبر: 35278
00
کاهش ۲۵ درصد غرق شدگی در استان مازندران

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مازندران از کاهش میزان آمار غرق شدگی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، یحیی صالح طبری، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مازندران با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه با استقرار نیروهای امدادی در نوار ساحلی و مناطق مختص به شنا، امسال حوادث غرق شدگی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این که ۹۰ درصد از غرق شدگی های استان در محدوده غرب حوالی رامسر و محمود آباد رخ داده است، ادامه داد: ۹۵ درصد از این حوادث در منطقه هایی که در طرح سالم سازی قرار ندارد، رخ می دهد.

صالح طبری افزود: مناطقی که در طرح سالم سازی قرار دارند، مناطقی هستند که نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر مستقر بوده و در زمان بروز حادثه به آسانی خدمات ارائه می شود؛ در حالی که مناطق خارج از طرح سالم سازی جزء مناطق ممنوعه محسوب می شوند و بیشترین حوادث غرق شدگی در آنجا رخ می دهد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مازندران با اشاره به این که ۲۵ درصد از حوادث استان مازندران به حوادث ترافیکی مربوط می شود، ادامه داد: محور هراز بیشترین آمار تصادفات جاده ای استان را به خود اختصاص داده است که در این گونه حوادث عامل انسانی، جاده و خودرو موثر می باشد.

وی در پایان با بیان این که نیروهای اورژانس به محض اعلام حادثه کمتر از ۷ دقیقه بر سر صحنه حاضر می شوند، به ضرورت تقویت ناوگان اورژانس استان اشاره و اظهار داشت: با توجه به این که نوار ساحلی استان در بسیاری از روزها پرتردد و ترافیک است و ورودی های استان هم در بیشتر زمان ها پر حجم و ترافیک هستند، اورژانس استان نیازمند موتورلانس و در صورت امکان امداد دریایی است تا بتوانیم سرعت عمل بیشتری در انتقال مصدومان داشته باشیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز