title
کد خبر: 35308
00
برای سلامت پوست‌تان، این ادویه ها را بخورید

مصرف دارچین برای پوست عالی است اما بر خلاف بسیاری از درمان‌های دیگر پوست نیاز نیست آن را روی پوست‌تان بمالید بلکه کافی است از طعم عالی و بی‌نظیر آن در یک نوشیدنی گرم لذت ببرید.

به گزارش بهداشت نیوز: بیشتر ما با استفاده از ادویه‌های گوناگون بشقاب‌های غذای‌مان را خوش‌طعم و هیجان‌انگیز می‌کنیم. اما آیا تصور می‌کردید مصرف ادویه‌ها می‌تواند برای سلامت پوست و درخشندگی آن هم موثر باشد؟ پوست شما قسمت وسیعی از بدن‌تان را تشکیل داده است و اغلب کار ساده و راحتی نیست که بتوانید به بهترین شکل از آن نگهداری و مراقبت کنید تا همیشه در زیباترین و عالی‌ترین حالت خود به نظر بیاید و زمانی که در ایده‌آل‌ترین شرایط نباشد می‌تواند موجب کاهش اعتماد به نفس‌تان شود. پوست همیشه در معرض دید است و دیگران می‌توانند آن را ببینند حتی اگر با شیوه‌های مختلف مثل استفاده از لوازم آرایشی سعی در پوشش و بهتر جلوه دادن آن کنید باز هم لکه‌ها و خطوط چهره می‌توانند باعث کاهش اعتماد به نفس‌تان شوند و در مواردی زندگی را به کام‌تان تلخ کنند. استفاده از ادویه‌ها برای سلامت پوست‌ ما بسیار حائز اهمیت و مفید است زیرا آن‌ها مملو از مواد مغذی سالم و لازم، آنتی‌اکسیدان‌ها به همراه عوامل تاثیر گذار دیگر برای کاهش تورم بدن و پوست هستند. علاوه بر پوست مصرف ادویه‌ها برای تقویت بیشتر و سالم‌تر ماندن موها هم بسیار موثر و نتیجه‌بخش است. اما کدام ادویه‌ها برای کاهش چین و چروک‌ها، رفع قرمزی پوست و درمان اگزما و مشکلات پوستی مناسب هستند؟ در ادامه این مطلب با چند تا از بهترین آن‌ها آشنا می‌شوید.

بابونه

بابونه یکی از محبوب‌ترین‌ها است و دلیل منطقی هم برای این موضوع وجود دارد. مصرف بابونه ذهن شما را آرام می‌کند و از استرس شما می‌کاهد و مهم‌تر از همه برای پوست شما هم مفید خواهد بود. این روزها چای بابونه کیسه‌ای هم در بازار موجود است. می‌توانید بعد از نوشیدن ۱ فنجان چای بابونه دلچسب و قبل از اینکه باقی مانده آن درون کیسه سرد شود آن را روی هر قسمت از پوست خود که تمایل دارید بگذارید. اثربخشی آن خیلی سریع قابل لمس و مشاهده خواهد بود.

دارچین

طعم حاصل از ترکیب چای و دارچین بی‌نظیر است. اما علاوه بر طعم می‌توانید با مصرف آن پوستی سالم و شاداب هم داشته باشید و از مزایای بی‌شمار آن برای سلامت بدن‌تان بهره‌مند شوید. مصرف دارچین برای پوست عالی است اما بر خلاف بسیاری از درمان‌های دیگر پوست نیاز نیست آن را روی پوست‌تان بمالید بلکه کافی است از طعم عالی و بی‌نظیر آن در یک نوشیدنی گرم لذت ببرید. توصیه می‌شود از دارچینی که برای ماه‌ها و یا سال‌ها درون کابینت آشپزخانه‌تان بوده است استفاده نکنید. دارچین را تازه مصرف کنید تا درمان‌گر موثری باشد.

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است، ۱ آنتی‌اکسیدان مهم در روشن و درخشان کردن پوست و از بین بردن جوش‌های آن. بهتر است برای بیشترین و بهترین نتیجه کمی از آن را درون مرطوب کننده خود بریزید.

سیر

متخصصین تغذیه و رژیم درمانی در سراسر جهان متفق‌القول توصیه می‌کنند که باید حداقل یکبار در روز در وعده‌های غذایی‌مان سیر مصرف کنیم. ممکن است این میزان زیاد به نظر برسد اما سیر به قدری حاوی مواد مغذی و مفید است که مصرف آن بی‌نهایت برای سلامت بدن‌مان مفید است. نگهداری و مراقبت از پوست یکی از همین فواید مفید است. مصرف سیر باعث می‌شود نفس‌تان بوی خوبی نداشته باشد اما تاثیر آن بر روی تارهای نازک مو بسیار زیاد است. بدون تغذیه سالم و مناسب، ریشه یا پیاز موی شما نیرو ضخامت خود را از دست می‌دهد. پس برای داشتن پوست و موهایی سالم زیاد سیر بخورید.

زنجبیل

مصرف زنجبیل تنها برای معده و دردهای آزاردهنده آن مناسب نیست بلکه برای پوست‌تان هم مفید خواهد بود. زنجبیل رنگ‌دانه‌های پوست‌تان را تقویت می‌کند و لکه‌های ناخوشایند روی آن را از بین می‌برد. برای نتیجه بهتر می‌توانید از زنجبیل تازه استفاده کنید و نه پودر یا عصاره آن. چند برش زنجبیل تازه را خیلی آرام روی نواحی مورد نظر بمالید. از تاثیر عالی آن شگفت‌زده خواهید شد.

 

سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز