کد خبر: 35436
ف
کلیدی ترین نکات تغذیه ای برای تمرینات قدرتی
اصول تغذیه تمرینات قدرتی از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ تمرینات قدرتی با اهداف مختلف و متفاوتی مانند بالا رفتن قدرت و افزایش حجم عضلانی، بالا رفتن سوخت و ساز بدن، کمک به کاهش وزن و افزایش سلامت قلبی انجام می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، تغذیه تمرینات قدرتی نکته بسیار مهمی است که بسیاری از افراد آن را در نظر نمی گیرند. وقتی تصمیم می گیرید که زندگی سالم، پر تحرک و فعالی داشته باشید، حقایقی وجود دارد که غیرقابل انکار است: مصرف آب ضروری است، می توانید هرچقدر که می خواهید سبزیجات مصرف کنید و مهم ترین نکته، کاهش و تثبیت وزن است که نتیجه ورزش و رژیم غذایی است.

متأسفانه عده ای تصمیم می گیرند که هرطور شده وزن شان را کم کنند و برنامه سنگین ورزشی می‌ریزند و بلافاصله بعد از اتمام ورزش، روبه روی نزدیک ترین شیرینی فروشی می ایستند و بزرگ‌ترین کیک مغازه را سفارش می دهند!

تصور اشتباه ورزشکاران

در حقیقت، اشتباه بزرگ ورزشکاران همین است، آنها مقدار کالری را که می سوزانند بیش از مقدار واقعی آن تصور کرده و به خیال خودشان دارند کالری از دست رفته شان را بازیابی می کنند؛ اما با یک معادله ساده ریاضی متوجه خواهند شد که مقدار کالری بیش از کالری مصرفی شان دریافت می‌کنند.

کلیدی‌ترین نکات تغذیه‌ای

زمانی که تصمیم می گیرید انجام ورزش را به صورت جدی تری دنبال کنید، مثلاً ورزش های قدرتی انجام دهید، بدن تان به موادغذایی متفاوتی نیاز خواهد داشت؛ اگر می خواهید وقت بیشتری را نسبت به گذشته در داخل باشگاه بگذرانید و ورزش های قدرتی انجام دهید با ما همراه باشید تا نکات صحیح تغذیه تمرینات قدرتی را به شما آموزش دهیم.

برای بهبود عملکرد قبل از باشگاه، سوخت‌گیری کنید

در ابتدا باید برای درک بهتر این موضوع، نکته ای برای سوخت گیری پیش از تمرین را یادآور شویم؛ اگر هدف تان کاهش وزن است نیازی به خوردن غذا پیش از تمرین ندارید؛ اما اگر هدف شما از انجام ورزش، کاهش وزن نبوده و می خواهید عملکردتان بهبود یابد، پس بهتر است پیش از رفتن به باشگاه، وعده غذایی سبکی میل کنید؛ زیرا با این کار انرژی بیشتری برای ادامه تمرینات تان خواهید داشت.

مصرف هوشمندانه میان وعده حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در اختیارتان خواهد گذاشت (مثلا می توانید به عنوان میان وعده پیش از ورزش، نصف یک موز و یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی میل کنید)؛ اما اگر بلافاصله به باشگاه می روید و فرصت زیادی برای هضم غذا ندارید، پس بهتر است فقط نصف یک موز را میل کنید تا سطح انرژی تان افزایش یابد.

اگر فرصت کافی برای هضم غذای دریافتی ندارید، مصرف مایعات نیز گزینه خوبی برای شما است؛ می توانید خودتان در منزل دست به کار شده و یک شیک پروتئینی درست کنید.

زمان دارای اهمیت زیادی است

لازم است بدانید که همه چیز مربوط به غذایی که می خورید نمی شود؛ زمانِ غذا خوردن هم دارای اهمیت بسیار زیادی است.

بهتر است حداقل ۳۰ دقیقه بعد از تمرین، وعده غذایی یا میان وعده ای پروتئینی میل کنید تا عضلات تان به بهترین شکل ممکن ریکاوری داشته باشد؛ این کار از پرخوری در وعده های اصلی دیگر جلوگیری خواهد کرد؛ البته دقت کنید که ما نمی گوییم هم پیش از تمرین و هم پس از تمرین غذا بخورید.

اگر با شکم خالی ورزش می کنید، بهتر است بعد از تمرین میان وعده ای با حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری میل کنید؛ این میان وعده باید حتماً حاوی پروتئین و کربوهیدرات باشد (مثلاً تخم مرغ آب پز همراه با میوه یا ماست یونانی همراه با توت میل کنید).

البته پیشنهاد ما میل کردن اسموتی پس از انجام ورزش است، هیچ چیز بهتر از اسموتی نیست؛ شما با میل کردن اسموتی تمام پروتئین و میوه مورد نیاز بدن تان را به صورت مایع و به یکباره دریافت خواهید کرد.

اگر نمی‌دانید چه چیزی بخورید، می توانید با کمک دستور زیر ماچا کولدا درست کنید.

مواد مورد نیاز:

آب نارگیل (یا آب): ۵ قاشق غذاخوری

آناناس یا پاپایا تازه یا یخ زده: یک فنجان

پودر پروتئین: ۱ اسکوپ

سبزیجات (اسفناج، کاهو): یک فنجان

آووکادو بدون پوست: ۳/۱

یخ: ۱ استکان

همه این مواد را داخل همزن ریخته و به خوبی باهم مخلوط کرده، سپس نوش جان کنید.

پروتئین بیشتری مصرف کنید

طبق معیاری که بسیاری از متخصصان علم ورزش به آن معتقد هستند، هر شخص به ازای هر یک کیلو باید حداقل یک گرم پروتئین در روز مصرف کند! شما هم می توانید با استفاده از وزن خود مقدار پروتئین مورد نیاز بدن تان را به ازای هر روز باشگاه رفتن محاسبه کنید.

مصرف پروتئین کافی یکی از نکات کلیدی ورزش است تا بتوانید عضله سازی داشته باشید؛ بسیاری از ورزشکاران، گیاه‌خوار بوده و همین نکته، خوردن پروتئین را برای شان سخت می کند؛ این افراد می توانند از پودرهای پروتئینی مخصوص گیاه‌خواران، تخم مرغ آب پز، ماست یونانی، بادام و میگو استفاده کنند.

آب گیلاس بنوشید

سعی کنید حتماً بعد از تمرین، آب گیلاس بنوشید؛ زیرا آب گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای بازسازی عضلات معجزه خواهد کرد.

پیش از رفتن به رختخواب، آب گیلاس را با آب گازدار ترکیب کرده و نوش جان کنید؛ اگر دسترسی به گیلاس یا آب گیلاس ندارید، می توانید مربای گیلاس تهیه کرده و میل کنید.

حرف آخر

همان طور که در این مقاله گفته شد، تغذیه تمرینات قدرتی اصلی مهم در انجام ورزش های قدرتی است؛ به یاد داشته باشید که هر ورزشی را که دنبال می کنید، باید در کنار آن، رژیم غذایی مناسب را نیز در نظر داشته باشید تا به اندام ایده‌آل و بهترین نتایج دست یابید.

 

منبع: فیتامین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • وقتی حرفی باهم نداریم چه کنیم
  • علائمی در بدن که نشان دهنده ابتلا به بیماری‌های مرگبار هستند
  • خوابیدن پس از صرف غذا باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود
  • درمان سکته مغزی با نصب حسگر بر روی گلو
  • آیا برای کاهش وزن باید از لبنیات دست کشید
  • اهدای خون کم شد، مرگ مردان دو برابر زنان
  • گرانی غیرقانونی بلیت، ناجی مسافر پرواز یاسوج شد + عکس
  • گل‌های یخ زده در ژاپن + عکس
  • معرفی برخی از انواع قرص ضد حساسیت
  • شیردهی و باروری: آیا تغذیه با شیر مادر مانع بارداری می‌شود
  • موی بلند زن جوان، بلای جانش شد! + تصاویر
  • حقوق بهمن ماه و عیدی بازنشستگان کشوری پرداخت شد
  • مهم ترین نکاتی که در هنگام پیاده روی باید رعایت کنید
  • این خواننده‌ عزیزانش را در سقوط هواپیما از دست داد + عکس
  • حضور بدون تشریفات قاسم سلیمانی در هواپیما! + عکس
  • همه آن چیزهایی که لازم است درباره هپاتیت B بدانید
  • پهپادهای جستجو بر فراز آسمان دنا + عکس
  • ورزش در خارج از منزل در حالی که بیمار هستید، خوب است یا بد (۱)
  • معاوضه قبر میلیاردی با ماشین مدل بالا! + عکس
  • برنامه غذایی نامناسب میان خانواده های ایرانی
  • اندازه مغز شما میزان هوش‌تان را تعیین می‌کند
  • خودبیمارانگاری هیپوکندریا : علائم، تشخیص و درمان
  • قطعاتی از هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج پیدا شد
  • بلایی که موبایل سر بچه های می آورد
  • کشف میوه‌های قاچاق در میدان تهران
  • راهکارهای کاهش ترس کودکان از دندانپزشک
  • حضور داوطلبانه 120 پرستار در مناطق زلزله زده کرمانشاه
  • همه افراد مبتلا به کبد چرب چاق نیستند
  • ادعای عجیب یک محلی درباره رویت هواپیمای یاسوج
  • احتمال رابطه سوءمصرف آنتی‌بیوتیک‌ با تشدید آلرژی‌ها
  • اختصاص منابعی برای کمک به درمان بیماران شنوایی
  • شهرنشینی؛ خطری برای سلامت
  • مقصر سقوط هواپیما، خلبان بود یا وزیر راه
  • کشف پروتئین کلیدی در درمان آرتروز
  • برف شدید در راه سمیرم
  • آیا ورزش می تواند بدون درد باشد
  • آخرین اخبار جستجوی هواپیمای ATR
  • سس سویا با روغن کنجد/ مناسب طعم‌دار کردن گوشت‌های سفید
  • طرز تهیه دلمه فلفل با پنیر توفو
  • چرا پروتئین تا این حد برای هر بدنساز حیاتی است؟
  • آغاز بارندگی در منطقه سقوط هواپیما
  • جزئیات حادثه ۲ مقنی در قنات فرو ریخته
  • دردهای قاعدگی بعد از روز سوم را جدی بگیرید
  • رژیم‌درمانی سرماخوردگی
  • ١٤٢٠ به سوالات بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان پاسخ می‌دهد
  • گروه خونی‌ات را بگو تا سلامت‌ات را بگویم
  • این نقاط از بدن را فشار دهید تا وزن کم کرده و به تناسب اندام برسید
  • انحراف به چپ خودروی ۲۰۶ حادثه آفرید
  • برای مقابله با بیماری قلبی ماست بخورید
  • انهدام باند سارقان مسلح طلاجات
  • چگونه کمبود ویتامین D را جبران کنیم؟
  • آشنایی با بهترین جایگزین‌های نمک، شکر و چربی!
  • کشف ارتباط میان دردهای مزمن و تغییر رژیم غذایی
  • شاکی جدید استقلال تهران از این باشگاه شکایت کرد
  • پوشش متفاوت تیم فوتسال بانوان روسیه در مقابل ایران/عکس
  • ٨شعبه تامین اجتماعی استان همدان میزبان دانش آموزان می شوند
  • هر آنچه باید درباره ماچا بدانید
  • ۶ تمرین ورزشی مفید برای تمام دیابتی ها
  • بیمارستان تامین اجتماعی پیامبر اعظم (ص) کرمان، پیشرو در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان است
  • همه چیز درباره خواص بی نظیر فندق
  • اگر دائم خسته هستید ۶ عادت غلط غذایی را کنار بگذارید
  • ۹ ترکیب گیاهی قوی برای جایگزینی پنی سیلین
  • جویدن کامل غذا مانع از ابتلا به این بیماری می شود
  • وضعیت مراکز توانبخشی بحرانی است
  • خوش‌گذرانی پسران و دختران با خودروی سرقتی
  • داروهایی که مورد تایید سازمان غذا ودارو نیست
  • 11 آسیبی که به سراغ زنان سیگاری می رود
  • میزان کاهش پرداختی مردم برای هزینه های درمان
  • خواص گردو از منظر طب سنتی
  • حضور 100 نیرو، ٤٠ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل سقوط هواپیما