title
کد خبر: 35479
00
 قوی‌ترین سلاح‌های گیاهی برای مبارزه با نقرس

مصرف برخی از گیاهان و میوه‌ها به حذف اسید اوریک اضافی از بدن و کاهش درد مفاصل کمک شایانی می‌کنند که در ادامه مطلب با این گیاهان آشنا می‌شوید.

به گزارش بهداشت نیوز، نقرس یکی از بیماری‌های مفاصل است که به علت افزایش ناگهانی اسیداوریک در خون ایجاد می‌شود. اسیداوریک باعث ایجاد کریستال می‌شود و این کریستال‌ها در مفاصل و اطراف آن رسوب می‌کنند، در نتیجه مفاصل دچار درد و التهاب می‌شوند. این درد و التهاب نخست انگشت شست پا را فرا می‌گیرد. در بیماری نقرس حاد این رسوب‌ها به زودی بازجذب می‌شوند، بافت به وضعیت طبیعی برمی‌گردد و درد پس از چند روز از بین می‌رود، اما در نقرس مزمن رسوب گسترده، توده‌های کوچکی ایجاد می‌کند که توفوس نامیده می‌شوند. وجود این توفوس‌ها خوردگی استخوان و تغییر شکل مفاصل را به همراه دارند.
مصرف برخی از گیاهان و میوه‌ها به حذف اسید اوریک اضافی از بدن و کاهش درد مفاصل کمک شایانی می‌کنند که در ادامه مطلب با این گیاهان آشنا می‌شوید.

مخلوط آب و لیموترش

لیموترش حاوی ویتامین C است که به حذف اسیداوریک اضافی از بدن کمک می‌کند. نوشیدن روزانه سه بار مخلوط آب و لیموترش خطر ابتلا به بیماری نقرس را کاهش می‌دهد.

سیب

مصرف روزانه ۲ تا سه عدد سیب اسیداوریک اضافی را از بدن خارج می‌کند.

چای سبز

آنتی اکسیدان‌های چای سبز به کاهش درد و علایم بیماری نقرس کمک می‌کند. مطالعات دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که ترکیب EGCG (اپی‌گالوکاتچین‌گالات) چای سبز، از ایجاد التهاب در مفاصل جلوگیری می‌کند. چای سبز دیورتیک (ادرارآور) است و اسیداوریک اضافی را از بدن خارج می‌کند. این گیاه همچنین حاوی پلی فنول، ویتامین C و E است که خطر ابتلا به بیماری نقرس را کاهش می‌دهد.

 

گیاهانی که نقرس را ضربه‌فنی می‌کنند/قوی‌ترین سلاح‌های گیاهی برای مبارزه با نقرس

زنجبیل

مصرف چای زنجبیل درد و التهاب در مفاصل را کاهش می‌دهد. نوشیدن سه فنجان چای زنجبیل در روز به درمان بیماری نقرس کمک می‌کند.

 

گیاهانی که نقرس را ضربه‌فنی می‌کنند/قوی‌ترین سلاح‌های گیاهی برای مبارزه با نقرس

آلبالو و گیلاس

طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف روزانه حدود ۲۲۰ گرم گیلاس یا آلبالو به مدت دو هفته ورم مفاصل را کاهش می‌دهد. ترکیب «آنتوسیانین» در این دو میوه اثرات ضد التهابی دارد و با خارج کردن اسید اوریک از بدن، خطر ابتلا به بیماری نقرس را کاهش می‌دهد.

گیاهانی که نقرس را ضربه‌فنی می‌کنند/قوی‌ترین سلاح‌های گیاهی برای مبارزه با نقرس

مخلوط سرکه سیب و عسل

مبتلایان به نقرس برای کاهش علائم بیماریشان باید روزانه یک بار، ۲ قاشق مرباخوری از مخلوط سرکه سیب و عسل را میل کنند.


اسموتی توت فرنگی و لیموترش

مصرف اسموتی توت‌فرنگی و لیموترش برای مبتلایان به نقرس مفید است.
توت‌فرنگی نوعی آسپرین طبیعی محسوب می‌شود که برای تسکین درد‌های مفصلی و رفع التهاب‌های ناشی از نقرس موثر است. مصرف این میوه همچنین به دفع اسیداوریک از بدن نیز کمک زیادی می‌کند.

طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی و لیموترش

برای تهیه اسموتی توت‌فرنگی و لیموترش به ۱۰ عدد توت فرنگی، یک لیوان آب و آب نصف عدد لیموترش نیاز دارید. ابتدا توت فرنگی‌ها را با دقت و احتیاط بشویید، سپس آن‌ها را همراه با یک لیوان آب روی حرارت بگذارید. زمانی که توت فرنگی‌ها کاملاً نرم شدند، زیر شعله را خاموش، آب نصف عدد لیموترش را به آن اضافه و این ترکیب را مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود. می‌توانید چند قالب یخ نیز به این نوشیدنی بیفزایید و پس از ناهار آن را میل کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز