title
کد خبر: 35513
00
بلایی که نمک نان بر سر مردم می آورد

قام مقام و مدیرکل وزارت بهداشت با هشدار نسبت به زیان نمک‌های بالای نان‌های کشور که باعث سه بیماری شدید می‌شود، نسبت به کیفیت داروهای داخلی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، ایرج حریرچی در نشست خبری پنجاه و یکم سخنگوی وزارت بهداشت، درباره استفاده از داروهای ایرانی با اشاره به اینکه مردم باید به فرزندان این ملت در تولید دارو اعتماد کنند، اظهار داشت: طبق قانون و برنامه‌های توسعه، باید از دارو ژنریک و تولید داخلی استفاده شود زیرا بیمه‌ها این داروها را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: البته اگر داروهای خارجی برای بیماران خاص باشد از بودجه‌های طرح تحول سلامت و بیمه‌ها پوشش می‌دهیم، علی‌الخصوص داروهایی که تولید داخلی ندارند و برخی داروهای خارجی نیز با قیمت ژنریک وارد کشور می‌شود، ولی براساس مفاد اقتصاد مقاومتی باید از داروی داخلی استفاده کنیم.

قام مقام و مدیرکل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 25 درصد هزینه‌های مردم برای دارو هزینه می‌شود و 50 درصد بودجه فقرای کشور از جیب‌شان، صرف هزینه‌های دارویی می‌شود که این آمار خطرناکی است، تصریح کرد: در این راستا در طرح تحول سلامت هزینه بستری از 33درصد به 22درصد کاهش یافت ولی دارو با این کاهش مواجه نبود.

سخنگوى وزارت بهداشت همچنین در خصوص کیفیت گندم داخلی و لزوم مصرف بیش از حد نمک برای تهیه نان، گفت: ایرانیان مصرف نمک بیشتری نسبت به استانداردهای جهانی دارند و 10 تا 12 گرم مصرف روزانه ایرانیان، دو برابر حد مجاز است و 50 درصد نمک مصرفی از طریق نان است.

وی به زیان مصرف نمک در بیماری‌های قلب و عروقی، کلیوی و فشار خون اشاره کرد و گفت: برای کاهش میزان مصرف نمک روزانه، نیاز به رفتارسازی و افزایش کیفیت نان است، زیرا میزان نمک موجود در نان مازاد است زیرا افرادی که در تهیه آرد و گندم موثرند باید اقدامی کنند تا 20 درصد نمک موجود در نان را کاهش دهیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز