title
کد خبر: 35942
00
روش های کنترل درد در بیماران

یک متخصص درد گفت: با استفاده از امکانات مختلف، بیماری افراد از طریق نوع دردشان تشخیص داده می‌شود که قدمت این روش حدود یک دهه است.

به گزارش بهداشت نیوز، سیامک مرادی فوق تخصص درد  گفت: درد نشانه‌ای بوده که در تشخیص بیماری‌های مختلف کمک بزرگی به پزشک می‌کند و امروزه بیماران زیادی برای عارضه درد در قسمت‌های مختلف بدن خود به متخصصان ذیربط مراجعه می‌کنند.

وی بیان کرد: برای کنترل درد متخصصان امر از تجویز داروی مسکن و حتی استفاده از روش‌های کم تهاجمی  یا تهاجمی استفاده می‌کنند تا بیماران درد و رنج کمتری در اثر شیوع بیماری‌شان تحمل کنند.

مرادی با بیان اینکه تشخیص بیماری از راه نوع درد حدود 10 سال بوده که در دنیا مطرح شده است، افزود: با استفاده از امکانات و تجهیزات متفاوت بیماری افراد از طریق نوع دردشان تشخیص داده می‌شود و خوشبختانه باید بگویم که کشورمان از نظر تجهیزات و توانایی‌ها همگام با کشورهای پیشرفته دنیا در این حوزه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

وی عنوان کرد: بلوک‌های عصبی، نورولیزه اعصاب، کارگزاری پمپ‌های داخل نخاعی ، روش‌های رادیوفرکانسی و جراحی‌های بسته دیسک و ستون فقرات از جمله روش‌های کنترل درد در بیماران مختلف محسوب می‌شود.

مرادی یادآور شد: تعدادی مقالات متخصصان ایرانی در حوزه درد کم بوده و به همین خاطر اساتید و محققان باید تلاش بیشتری برای رشد و ترقی این حوزه انجام دهند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز