title
کد خبر: 36139
00
 بیمارستان های خیریه نباید تعرفه خصوصی داشته باشند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: در بیمارستان های خیریه بحث سوددهی و تجارت نباید مطرح باشد طوریکه بتوان آن را سرپا نگه داشت.

به گزارش بهداشت نیوز، حسینعلی شهریاری در حاشیه اجلاس معاونان اجتماعی دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: مجمع خیرین سلامت به عنوان خدمتگزاران مردم باید شناخته شوند و هماهنگی ها به گونه ای باشد که خیرین احساس کنند همه در خدمت آنها هستند تا سلامت مردم مهیا شود.


وی گفت: در حوزه سلامت در سال های گذشته هر آنجا که احساس کردیم قانونی لازم است، در مجلس آن را تصویب کردیم و فراکسیونی به نام خیرین سلامت هم در مجلس شورای اسلامی راه اندازی شده است که هماهنگی لازم بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجلس شورای اسلامی و خیریه را ترتیب می دهد.


شهریاری گفت: ما خدمت معاون اول رئیس جمهوری رسیدیم و از دولت خواستیم بیمارستان هایی که خیریه هستند نباید تعرفه بخش خصوصی داشته باشند البته با تعرفه دولتی هم قابل اداره نیستند و اکنون بیمارستان های دولتی مشکل دارند بنابراین باید یک تعرفه ای در نظر گرفته شود که این مراکز اداره شوند.


وی افزود: پیشنهاد ما این بود که بیمارستان های خیریه طوری اداره شود که بحث سوددهی و تجارت در آنها مطرح نباشد و هم بتوانند بیمارستان ها را سرپا نگه دارند و از تجهیزات روز دنیا نیز استفاده کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز