title
کد خبر: 36449
00
دلیل خونریزی لثه

یک متخصص و جراح لثه علل خونریزى لثه و بیمارى‌هایى که موجب بروز آن مى شوند را تشریح کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، بهزاد هوشمند، متخصص و جراح لثه در گفتگو با برنامه «فراسو» شبکه رادیویی سلامت در خصوص علائم بیماری‌های لثه گفت: خونریزی، شایع‌ترین علامت است. خونریزی از لثه ممکن است خود به خود یا به دنبال تحریک غذا خوردن باشد. خونریزی ممکن است به دنبال میوه خوردن و مسواک زدن باشد. خارش لثه و درد مبهم در لثه از سایر نشانه‌های وجود بیماری لثه و نسوج نگهدارنده دندان است.

وی در ادامه به علل خونریزی از لثه اشاره و بیان کرد: خونریزی از لثه می‌تواند به دنبال التهاب باشد. لثه متورم می‌تواند با کوچک‌ترین تحریک، دچار خونریزی شود. خونریزی اگر خود به خود باشد علل عمومی باید بررسی شود. به عنوان مثال ممکن است اشکال سیستم انعقادی خون، موجب خونریزی از لثه یا خونریزی از بینی شود.

این متخصص و جراح لثه ادامه داد: البته شیوع این حالت، نسبت به بیماری‌های لثه کمتر است، اما وجود دارد. البته مصرف برخی داروها هم ممکن است موجب خونریزی از لثه شود. توصیه می‌شود خونریزی از لثه‌ها را جدی گرفته و بررسی توسط متخصص انجام شود.

هوشمند در خصوص عامل اصلی التهاب لثه و خونریزی لثه و نسوج نگهدارنده دندان افزود: عامل اصلی، بیماری میکروبی و بیماری عفونی است برداشتن جرم از روی دندان باید انجام شودچون پلاک میکروبی می‌تواند روی جرم تشکیل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بزاق افراد می‌تواند بر جرم سازی روی دندان نقش داشته باشد؟، گفت: بله. اگر کلسیم و فسفر بزاق افراد بالاتر باشد این بزاق جرم‌ساز است. برای تشکیل جرم نیاز به میکروب نداریم. اما سطح جرم، سطح ناهموار و خشنی است که میکروب را نگه می‌دارد .

این متخصص و جراح لثه در پایان اظهار داشت: هر عاملی که باعث شود مجموعه میکروبی داخل دهان تشکیل شود شرایط را به سمتی هدایت می‌کند که تخریب نسوج نگهدارنده دندان اتفاق بیفتد. میکرو ارگانیسم‌های موجود در لثه می‌توانند از طرق جریان خون به تمام ارگان‌های بدن گسترش یابد و عوارض‌اش را در آن ارگان‌ها بگذارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز