title
کد خبر: 36623
00
دو خدمت جدید برای زائران اربعین

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در مرزها به ویژه مرزهای شرقی، زائران در پایگاه های بهداشتی از حیث بیماری های واگیردار پایش می شوند: گفت: دو خدمت جدید برای زائران اربعین، کلینیک سیار دندانپزشکی و دیالیز است که آمادگی خدمات رسانی به هموطنان در مرز را دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر پیرحسین کولیوند با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: از تاریخ دوم آبان ماه پایگاه های بهداشت و درمان در مرقد حضرت امام (ره) و در کنار شهدای گرانقدر با حضور وزیر بهداشت بدرقه و در چهار مرز مهران، چزابه، شلمچه و خسروی مستقر شدند که متاسفانه مرز خسروی تاکنون گشوده نشده است.
 
وی افزود: در مرزهای شرقی، زائران در پایگاه های بهداشتی از حیث بیماری های واگیردار پایش می شوند، چرا که برخی زوار از کشورهایی نظیر افغانستان و پاکستان از مرز ایران و از طریق زمینی عبور می کنند بنابراین لازم است که توسط همکاران بهداشتی به صورت ویژه رصد شوند.
 
وی با بیان اینکه زائرانی که در راهپیمایی اربعین حضور دارند، خدمات بهداشتی و درمانی را مناسب ارزیابی می کنند، خاطرنشان کرد: تمام پایگاه های اورژانس 115 کشور در حالت آماده باش کامل هستند و علاوه بر آن برخی بیمارستان های تروما در مرزها در صورت وقوع حادثه، آمادگی ارائه خدمت هستند.
 
دکتر کولیوند تصریح کرد: یک تیم واکنش سریع در کربلا برای هر شرایطی آمادگی امداد رسانی دارد و در هر کدام از نقاط مرزی دو بالگرد اورژانس مستقر کردیم و در هر مرز یک بیمارستان CBRN سی تخته برپا کردیم که در صورت بروز حملات تروریستی آمادگی لازم را خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه یک بیمارستان سیار مجهز در مسیر مهران و نجف وجود دارد که همه خدمات تخصصی را ارائه می دهد، ادامه داد: در هر مرزی پایگاه های امدادی فعال هستند و در هر مسیر هر 10 کیلومتر یک آمبولانس و هر 15 کیلومتر یک اتوبوس آمبولانس مستقر است.
 
سرپرست اورژانس کشور تصریح کرد: خون و فرآورده های خونی در دانشگاه های مرزی به میزان کافی وجود دارد و همچنین دارو و تجهیزات نیز به میزان کافی تامین شده است.
 

وی ادامه داد: 800 دستگاه آمبولانس در چهار نقطه مرزی مستقر و درحال خدمات رسانی به زائران است


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز