title
کد خبر: 36644
00
زائرین اربعین در این شرایط پیاده روی نکنند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به دو روز بحرانی بروز ریزگردها در هوای عراق و افزایش بیماران تنفسی طی این دو روز از زائران پیاده اربعین خواست هنگام آلودگی هوا پیاده روی خود را متوقف کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه دو روز بحرانی با شرایط آلودگی هوا و ریزگردها را در عراق پشت سرگذاشتیم، عنوان کرد: این آلودگی هوا موجب افزایش مراجعات مردم با بیماری تنفسی به مراکز هلال احمر شد به نحوی که طی یک روز بیش از دو هزار نفر به درمانگاه ایران در نجف مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه عملیات اربعین تازه شروع شده و هنوز به اوج خود نرسیده است، گفت: زائران حتماً ماسک فیلتر دار یا نانو با خود بیاورند و در صورتی که اکنون در عراق هستند حداقل ماسک معمولی را تهیه کنند و در صورتی که ماسک ندارند نیز از پارچه های معمولی مثل چفیه برای پوشش بینی و دهان خود استفاده کنند.

مرعشی در پایان تصریح کرد: زائران در ساعاتی که گرد و غبار زیاد است راهپیمایی اربعین را انجام ندهند و این راهپیمایی را به ساعاتی که گرد و غبار کاهش یافته موکول کنند.

 

منبع: ایکنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز