title
کد خبر: 36655
00
اولین اقدام در سوختگی کودکان با آبجوش

یکی از موارد شایع سوختگی در کودکان برگشتن کتری و سماور در منزل روی کودکان است.

شایع ترین عامل سوختگی در کودکان سوختگی با آب جوش است
به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سیامک فرقانی عضو کمیته علمی پنجمین همایش کشوری سوختگی اظهارداشت: یکی از موارد شایع سوختگی در کودکان برگشتن کتری و سماور در منزل روی کودکان است و به دلیل اینکه پوست کودکان نازک تر است، سوختگی های عمیق تری روی پوستشان ایجاد می شود.

زمانی که کودک دچار سوختگی می شود:
نقاطی که با لباس پوشیده شده است در مقایسه با قسمت هایی که لباس ندارد از سوختگی خیلی شدیدتر و با درجه بالاتری برخوردار است زیرا لباس گرما را در خود نگه می دارد و باعث عمیق تر شدن محل سوختگی می شود برای این بهترین و اولین کار خارج کردن لباس ها و خنک کردن بیمار است.

اولین اقدام
ابتدا لباس ها را خارج کنیم، بعد سعی کنیم در چند دقیقه اول اگر سطح سوختگی کمتر از ۱۰ درصد کل بدن باشد، با آب معمولی که بین ۴ تا ۸ درجه است سطح بدن را خنک کنیم تا از ایجاد تاول های بیشتر جلوگیری گردد و بدین شکل عمق سوختگی را کاهش دهیم.

در مواردی که عمق سوختگی بیشتر از ۱۰ درصد سطح بدن باشد خنک کردن در ابتدا با آب برای بیمار مناسب نیست و بهترین کار برای بیمار این است که بعد از اینکه لباسهایش را خارج کردیم، بلافاصله وی را در یک ملافه تمیز قرار دهیم و به یک مرکز سوختگی ارجاع دهیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز